رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در سفر یک روزه به تهران در باره گسترش روابط و همکاری‌ها با مقام‌های ایرانی گفتگو و تبادل نظر خواهد کرد.

اشرف غنی در باره گسترش همکاری ها با مقام های ایرانی تبادل نظر می کندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری افغانستان گزارش داد رئیس جمهوری افغانستان که بامداد شنبه در صدر یک هیات بلندپایه برای شرکت در آئین تحلیف «حسن روحانی»، همتای ایرانی وی به تهران سفر کرد.


اشرف غنی را در این سفر، «محمدهمایون قیومی»، مشاور ارشد رئیس جمهوری در امور زیربناها و «شاه حسین مرتضوی»، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری همراهی می کنند.


آئین تحلیف دومین دوره ریاست جمهوری حسن روحانی عصر امروز (شنبه) با حضور مقام های عالی رتبه 92 کشور که در میان آنان 8 رئیس جمهوری حضور خواهند داشت، در صحن مجلس شورای اسلامی ایران برگزار می شود.

«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز برای شرکت در این مراسم وارد تهران شده است.

آیین تحلیف رییس جمهوری اسلامی ایران مطابق اصل‏ 120 قانون اساسی با حضور رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان برگزار می شود و رئیس جمهوری منتخب مردم در این آئین، سوگند یاد می کند که پاسدار قانون اساسی و ارزش های اسلامی باشد.

انتهای پیام /

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار