خلبان خطوط هوایی «ایزی جت» فرانسه به دلیل مصرف قرص روانگردان و ناتوانی در به زمین نشاندن هواپیما به ۱۲ ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تلگراف؛ یک خلبان خطوط هوایی «ایزی جت» فرانسه به اتهام مصرف قرص اکستازی و ناتوانی در به زمین نشاندن هواپیما در فرودگاه «اورلی» پاریس به ۱۲ ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

بر این اساس، اوایل ماه مه سال جاری میلادی گزارش شد این خلبان ۴۹ ساله که نامی از وی برده نشده در شرایط عادی نبوده و از به زمین نشاندن هواپیما ناتوان بوده است. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که این خلبان یک روز پیش از پرواز، یک سوم از قرص اکستازی مصرف کرده است.

پلیس فرانسه پس از بررسی نوار مکالمات این خلبان با دیگر اعضای کابین و همچنین گزارش مرکز بهداشت روانی پاریس، این خلبان ۴۹ ساله را بازداشت کرد. دادگاه کیفری فرانسه نیز روز جمعه حکم ممنوعیت پرواز این خلبان را صادر و او را به ۱۲ ماه حبس تعلیقی محکوم کرد.

این خلبان که به تازگی مصرف کوکائین را ترک کرده و به قرص‌های روانگردان روی آورده در دادگاه به خطای خود اعتراف کرد و آن را غیرقابل بخشش دانست. وی در دفاع از خود گفت: مطمن بودم عوارض جانبی آن پس از دوساعت ناپدید می‌شود، ولی این اتفاق رخ نداد.

شرکت هواپیمایی ایزی جت نیز ضمن عذرخواهی از مسافران اعلام کرد این خلبان از خدمت اخراج شده است.


انتهای پیام/

 

اخراج خلبانی که پیش از پرواز قرص اکس مصرف کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار