نایب رئیس کمیسیون امور اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مشارکت کلیدواژه رفع مشکلات اقتصادی در شرایط فعلی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید کریم داوودی گفت: مشارکت کلیدواژه رفع مشکلات اقتصادی در شرایط فعلی است و در شهرهای توسعه یافته در دنیا یکی از روش های موفق و تجربه شده مشارکت در ابعاد مختلف است که مطابق شرایط هر شهر باید بومی سازی شود.

نایب رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی ازدوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان افزود : خداوند را شاکرم از اینکه به روزهای پایانی شورا نزدیک می شویم و سنگینی مسئولیت مردم به پایان می رسد و امیدوارم اعضای شورای جدید در انجام وظیفه خود موفق باشند و به هر صورت مهمترین هدف برای همه اداره نمودن شهر و خدمت بیشتر است.

وی با بیان اینکه مشارکت کلیدواژه رفع مشکلات اقتصادی در شرایط فعلی است، ادامه داد: در شهرهای توسعه یافته دنیا یکی از روش های موفق و تجربه شده مشارکت در ابعاد مختلف است که مطابق شرایط هر شهر باید بومی سازی شود.

نایب رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت و ضرورت مشارکت در فعالیت های اقتصادی، مشارکت در احداث فضاهای خدماتی اظهار داشت: دیگر با بودجه دولتی و نهادهای عمومی نمی توان نیازهای شهری را تامین کرد و حذف درآمد از فروش تراکم و پروانه ساختمانی نمی تواند جوابگوی نیازهای مالی و اقتصادی شهر باشد.

وی ادامه داد: با استفاده از روش های BOT، اجرای پروژه های EPCLو مشارکت در تفکیک اراضی بزرگ،مشارکت همه جانبه در احداث ساختمان ها و اراضی دولتی یا روش های نهاتری خرید زمین های بزرگ می تواند به عنوان روش های جدید در این شرایط راهگشا باشد و مواردی که در شورای چهارم شروع شده و هنوز به نتیجه نرسیده و یا مطالبی که در پایان دوره ای این جانب به نتیجه رسیدم و چرا از اول شروع نکرده ایم را طی چند توصیه به اعضای شورای پنجم ارائه می کنم.

داوودی گفت : عدم وجود تشکیلات به عنوان مدیریت بهره برداری، فروش برای پروژه های احداثی شهرداری مانند مرکز همایش بین المللی، میدان امام علی (ع)، پروژه جهان نما، پروژه نوسازی چهارباغ، پروژه شهر رویاها، مبلمان شهری و ضرورت بهره گیری از کارشناسان خبره و اقتصادی از جمله این موارد است.

نایب رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: یکی از مهمترین سرمایه های اصفهان درختان شهر است و حفظ و تکمیل آنها بسیار مهم است و ضمن تشکر از شهردار و معاونت خدمات شهری برای انعقاد قرارداد ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در شمال اصفهان که از آن می توان درختان شمال را نجات داد و امیدوارم دوستان در شورای جدید با جدیت پیگیری لازم را برای تحقق آن انجام بدهند.

وی با اشاره به لزوم اجرایی نمودن مجموعه 170 هکتاری خدماتی کشوری به عنوان قطب خدماتی استان اصفهان طبق مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی اظهار کرد: همچنین پیگیری اجرایی نمودن پروژه محرک توسعه اقتصادی امری لازم و ضروری است.

داوودی با تاکید بر اینکه هتل ها از جمله هتل هما، هتل 5 ستاره با 500 اطاق با توجه به مصوبه کارگروه زیربنا و تایید شده سازمان میراث فرهنگی از جمله پروژه های محرک توسعه اقتصادی است، اضافه کرد: عملیاتی نمودن پروژه مشارکتی شهرک مبل که می تواند به عنوان قطب اقتصادی در کارآفرینی در شمال غرب اصفهان احداث شود، ضرورت دارد.

وی با اشاره به لزوم پیگیری جهت عملیاتی نمودن شهربازی بزرگ و شهرک تفریحی مشارکتی با بنیاد جانبازان تصریح کرد: تداوم سیاست جلوگیری از ساخت و ساز بی رویه در حاشیه شهر و خلاف سازی بسیار مهم است.

نایب رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در پایان از مسئولین شهرداری، شهردار، معاونین، شهرداران مناطق و کارشناسان تشکر و قدردانی دارم که این جانب را تحمل نمودند و آرزوی موفقیت و توفیق را برای تک تک پرسنل دارم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.