زنگ خطرافزایش جرایم سایبری در استان کردستان

رئیس پلیس فتا استان کردستان از افزایش ۲۳ درصدی جرائم سایبری در سطح استان کردستان خبر داد و گفت: این زنگ خطر و هشدار برای همه کاربران و خانواده‌ها است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سرهنگ فرامرز شاکری رئیس پلیس فتا استان کردستان از افزایش 23 درصدی جرائم سایبری در سطح استان خبر داد و گفت: والدین نباید فعالیت‌های سایبری فرزندان خود را نادیده بگیرند بلکه باید نظارت کامل داشته باشند.

وی گفت: جرائم اینترنتی استان کردستان در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد افزایش داشته و رشد 30 درصدی استفاده کاربران از اینترنت در سطح استان زنگ خطر افزایش جرائم اینترنتی را به صدا درآورده است‌.

رئیس پلیس فتای استان کردستان تصریح کرد: امسال دستگیری‌های پلیس فتا در جرائم اینترنتی نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش داشته و حدود 92 درصد جرائم سایبری استان منجر به کشف شده و متهمین جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شده‌اند.

وی با اشاره به بیشترین جرائمی که در چهار ماهه نخست امسال در سطح استان اتفاق افتاده است، گفت: مزاحمت‌های اینترنتی با 20 درصد رشد، برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص با 19 درصد و هتک حیثیت و نشر اکاذیب با 15 درصد کل جرائم در صدر هستند و در این رابطه 59 درصد از متهمین دستگیر شده‌ 26 سال به بالا سن دارند‌.

سرهنگ شاکری افزود: علی‌رغم اقدامات پیشگیرانه پلیس فتا‌، وقوع جرائم فضای مجازی در استان 23 درصد افزایش داشته و این در حالیست که 1/34 دهم درصد سهم کردستانی‌ها استفاده از اینترنت است.

وی خطاب به خانواده‌های کردستانی اظهار کرد: توصیه ما این است که والدین بر فعالیت فرزندان خود در استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نظارت داشته باشند تا از تهدیدات این حوزه در امان باشند.

انتهای پیام/م

وضعیت جرائم اینترنتی در استان کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار