تیتر امشب/ تسهیلات ویژه برای پژوهشگران برتر

علاوه بر تجهیزات و امکانات رفاهی مبلغ یک میلیارد ریال به هر پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد در رشته های مختلف پرداخت می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛موسی خانی رئیس کمیته ملی روبوکاب گفت: سطح مسابقات هرسال بالاتر می رود. حدودا 50 شرکت پیشرفته صنعتی در مسابقات شرکت می کنند. وی گفت: چهارصد نفر در مسابقات جهانی شرکت می کنند.
وی افزود: در بخش دانشجویی 4 شرکت کننده از ایران داشتیم که توانستیم مقام های خوبی کسب کنیم. تیم های دانشگاه امیرکبیر، خواجه نصیر و دانشگاه قزوین در مسابقات شرکت کردند.

سه تیم در کشور داریم که در مسابقات صنعتی شرکت می کنند. روبات هایی در صنایع ریخته گری ساخته شده است. وی افزود: قابل توجه است که قابلیت رشد بعد از سال ها حضور موفق دانشگاههای کشور بوجود آمده است. باید از ناحیه صنعت گران استقبال شود و دانشجویان نیز از فرصت ها باید استفاده کنند.

موسی خانی در ادامه گفت: توان و دانش ایرانی زیاد است اما خلایی که وجود دارد نبود اعتماد است.

وی افزود: در نشستی که برای تولید خودروی برقی داشتیم تاکید شد صنعت گران باید به دانشجویان اعتماد کنند و تحمل خطا را داشته باشند. متخصصانی که در خارج کشور کار می کنند اغلب از دانشجویان ایرانی هستند. در 2030 هم قرار است تاکسی ها هم بدون راننده باشند که این بازار بزرگی است.

وی افزود: کشور ما باید سرمایه گذاری بلند مدت داشته باشد و تحمل داشته باشد. آنچه که یک صنعت را برند می کند محصول آن شرکت است. دو سال گذشته به صنعت خودرو پیشنهاد کردیم که اسپانسر خودروی خورشیدی ما باشد که ساپیا از این کار استقبال کرده است.

وی گفت: سرمایه گذاری در این بخش برای صنعت ما حیاتی است و می تواند صنعت ما را رقابتی کند. تحقیقات می تواند پایه صنعت ما باشد.

موسی خانی گفت: نگاهی که ما چه کسانی را تربیت می کنیم باید تغییر کند. مدارس افرادی را تربیت کنند که فقط به دنبال کسب مقام و بعد رفتن به خارج کشور نباشند.

وی درباره مشکل روادید نیز گفت: این مشکل سفارت بود که رایزنی ها انجام شد از وزارت خارجه تلاش زیادی کردند اما بازهم مشکلاتی بود.

موسی خانی گفت: ما باید مهندسین حرفه ای تربیت کنیم نه مهندسی کتاب خوانده. برای تربیت مهندسین حرفه ای باید جهت گیری های مدارس تغییر کند.

وی گفت: امسال دومین مقام کشورها را کسب کردیم. جایگاه ما در جهان قابلیت رشد بیشتر را دارد اما تمهیدات ما باید این باشد که صنعت و دانشگاهها و مدارس جهت گیری ها را تغییر دهند. تا وقتی فقط ملاک نمره باشد مشکل حل نخواهد شد.

وی درباره نقاط قوت و ضعف تیم های شرکت کننده ایرانی گفت: قوت ما علاقه است اما ضعف ما عدم پشتیبانی است که باید امکانات لازم در اختیار دانش آموزان و دانشجویان قرار گیرد. در منطقه آسیا ایران جز ده کشور برتری شناخته شده که به دلیل نسل جوان شرکت کننده کشور مان و علاقه برای شرکت در مسابقات است.

وی گفت: خوابیدن روی قوت ها خطاست برای حفظ قوت ها باید استراتژی داشته باشیم. ظرفیت بسیار بزرگی داریم و می توانیم با تمرکز روی حوزه هایی که با نرم افزار کاربری دارند به موفقیت های بیشتری برسیم. با حمایت های ویژه و برنامه هایی که داریم 100 میلیون تعبیه کرده ایم که به هر پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد منهای بودجه ای که در اختیار دارد، بدهیم، امکانات رفاهی نیز در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت تا بتوانیم به موفقیت های بیشتری برسیم.

دلدار عضو تیم دانشجویی ربوکاپ گفت: مسابقات ربوکاپ از سال 77 و 78 آغاز شد و وارد حوزه رباتیک شد و از سال 2010 آغاز شد.

وی افزود: از سال 2010 تا سال 2017 ما در 7 دوره از مسابقات ربوکاپ شرکت کردیم. مسابقات ربوکاپ شبیه المپیک است و در دو قسمت کلی فوتبالیست ها و امداد و نجات انجام می شود و کار ما مدیریت بحران است و به جزئیات نمی پردازیم.

تیتر امشب/ تسهیلات ویژه برای پژوهشگران برتر


دلدار افزود: ما سعی در حل بحران شهرها داریم و رقابت ما در این زمینه است اما فوتبالیست ها جدا از اینهاست.

این عضو تیم دانشجویی ربوکاپ شروع کار خود را از دوران لیسانس اعلام کرد و ورود خود را در دانشگاه قزوین و آشنایی با دکتر میبدی موثر دانست و افزود: بعد از چند سال تلاش توانست به این نتایج دست یابد.

دلدار ادامه داد: 50 کشور مطرح جهان و تمام دانشگاه های معتبر در مسابقات ربوکاپ حضور داشتند و سطح مسابقات و تجربیات هر سال بالاتر می رود و ژاپن هم که عصر تکنولوژی است و برگزاری مسابقات در ژاپن این مزیت را داشت که افراد با این کشور که چقدر از روباتیک در کشور استفاده می کنند آشنا شدند.

این عضو تیم دانشجویی ربوکاپ گفت: قوانین هر سال پیشرفته تر و سختگیرانه تر می شود تا برای رویداد سال 2050 آماده شود.

با داشتن داوران ایرانی من فکر می کنم ما می توانیم روح جدیدی به این جریان اضافه کنیم.

دلدار افزود: دانشجویان ما هم به فکر کسب درآمد هستند و هم فکر تحصیل و این از نقاط ضعف دوران تحصیل در دانشگاه های ماست.

مهدی نوزاد عضو تیم دانش آموزی روبوکاب دیگر مهمان برنامه گفت: در مسابقات آلمان تواتسنیم مقام دوم را کسب کنیم امسال نیز توانستیم مقام بیاوریم.

وی درباره سابقه اش برای شرکت در مسابقات گفت: سه دوره مسابقات جهانی و سه دوره مسابقاتی که در ایران برگزار می شود شرکت کردم. در مسابقات ایران مقام اول را کسب کردم که پیش زمینه ورود به مسابقات جهانی بود.

تیتر امشب/ تسهیلات ویژه برای پژوهشگران برتر

نوزاد در ادامه درباره مسابقه ای که شرکت کرده بود گفت: در لیگ امدادگر خط شرکت کردم از دو بخش تشکیل می شد که مرحله اول ترغیب خط و مرحله دوم نجات دادن مصدوم های شبیه سازی شده بود.

وی در ادامه گفت: از 5 سالگی علاقه شخصی به این رشته داشتم در دوره راهنمایی در کلاس ها بیشتر شرکت کردم بعد در مدرسه به صورت تخصصی در مسابقات شرکت کردم.

نزدیک مسابقات به صورت 24 ساعته تلاش می کنیم و سعی و تلاش بر این است که در مسابقات حتما موفق شویم. در دروه دبیرستان کاملا تخصصی در مسابقات شرکت کردم.

نوزاد گفت: سن راهنمایی بهترین دوره شرکت در این مسابقات است. دانش آموزان می توانند در پژوهش سراها و در کلاس های مدارس شرکت کنند و در مدارسی که تدریس رباتیک می کنند شرکت کنند.

وی گفت: ما امسال سه سهمیه د اشتیم، رقیب اصلی ما چین بود سال گذشته چین اول شد و ما دوم شدیم اما امسال کشور ما اول شد و چین دوم شد که رقابت ها خیلی نزدیک بود. وی افزود: در لیگ امدادگر ما امسال استفاده از دوربین را داشتیم.

وی درباره نقاط ضعف و قوت گفت: کم لطفی هایی بوده که کار ما را سخت تر کرده است. شرکت کنندگان واقعا سعی و تلاش می کنند در مسابقات آلمان تعداد زیادی نتوانستند ویزا بگیرند و از مسابقات بازماندند.

منبع:شبکه خبر

انتهای پیام/

 

پژوهشگران برتر تسهیلات ویژه دریافت می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
خوب بود عالی