دبیر کمیسیون برنامه ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت:مبارزه با قاچاق پوشاک، لوازم بهداشتی، آرایشی، طلا و نقره اولویت نخست مبارزه با قاچاق در خراسان رضوی است.

مبارزه با قاچاق پوشاک اولویت اصلی درخراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ محمد ابراهیم افشاری دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه خراسان رضوی دارای مزیت تولید در پوشاک است و بیشترین میزان قاچاق در عرصه پوشاک انجام می شود، اولویت نخست امسال این استان برخورد با قاچاق پوشاک است.

وی افزود: مبارزه با قاچاق لوازم بهداشتی و آرایشی که ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارد و قاچاق طلا و نقره که اشتغال بسیار در این استان دارد در مرحله دوم مبارزه با قاچاق است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی گفت: طرح اصلاح و ساماندهی برندهای خارجی پوشاک نیز که از سال قبل آغاز شده ادامه دارد.

افشاری افزود: در این راستا نشستی با تولیدکنندگان برای ایجاد اصلاحات و ارتقای کیفیت و کمیت تولید آنها نیز برگزار شده است.

وی کشفیات پوشاک قاچاق در سه ماه اول امسال را 607 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش داشته است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی با اشاره به افزایش کشفیات طلا و نقره قاچاق افزود: مقدار این کشفیات در سال گذشته 100 کیلو گرم بود که این رقم در چهار ماه امسال به 450 کیلو گرم رسید و این روند برای حمایت از تولید داخل ادامه دارد.

افشاری با بیان اینکه نظارت بر حوزه بنکداری نیز با جدیت دنبال می شود، افزود: در زمینه طلا، مبارزه با خروج شمش در اولویت است و در این راستا مقرر گردید طرح های مشترک با اتحادیه طلا و جواهر مشهد در پاساژها اجرا شود.

وی گفت: در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی نیز نظارت ها به صورت گسترده انجام می شود و در این راستا از ابتدای امسال یک مرحله معدوم سازی لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق انجام شده است.

انتهای پیام// م.م

افزایش 6درصدی قاچاق پوشاک در خراسان رضوی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.