سرپرست میراث فرهنگی رامهرمز بر ضرورت ایجاد یک مرکز صنایع‌دستی و مرکز فروش تضمینی برای آثار دست‌ساز هنرمندان تاکید داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،محمد محمدعلی نژاد، سرپرست میراث فرهنگی رامهرمز گفت:موزه‌های رامهرمز با برطرف شدن مشکلات حفاظتی به‌زودی بازگشایی خواهند شد.

وی اظهار کرد: قلعه امیر مجاهد رامهرمز یک اثر منحصربه ‌فرد است که به علت کم ‌توجهی متأسفانه فروریخت و صاحب‌خانه متأسفانه درخواست خروج از ثبت تاریخی آن را داد که قانون نیز به نفع وی حکم داده است.

سرپرست میراث فرهنگی رامهرمز گفت: عمارت صمیمی این شهر نیز با توجه به باغ‌های تاریخی و فضای گسترده باغ نیازمند بازگشت باغبان‌های اخراج شده است.

وی افزود: می‌توان در منطقه سرگچ این شهرستان کمپ گردشگری ایجاد کرد که نیازمند تعامل بین منابع طبیعی، میراث فرهنگی و امور عشایر است.

محمدعلی نژاد تأکید کرد: با توجه به اهمیت موزه‌ها و ضرورت توجه به این مکان‌ها امیدواریم با برطرف شدن کارهای حفاظتی موزه‌ها در باغ صمیمی آن‌ها را مجدد راه‌اندازی کنیم.

وی در پایان گفت: آبشار سرگچ پتانسیل خوبی برای گردشگری دارد و علاوه بر حضور عشایر در آن منطقه، تولید گیاهان دارویی و غذای محلی از امتیازات خوب آن است که می‌توان به‌خوبی برای جذب گردشگر استفاده کرد.

انتهای پیام/م

تلاش برای جذب گردشگر در رامهرمز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.