کرمان؛

ثبت ملی 43 اثر تاریخی در جنوب کرمان

بیش از 6 هزار اثر تاریخی و باستانی در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد هزار و 500 اثر در جنوب استان قرار دارد و حدود 43 اثر این منطقه شامل تپه، کاروانسرا، قلعه خانه و باغ به ثبت ملی رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علی محبان ، نایب رییس اتاق بازرگانی جنوب کرمان گفت: شهرستان جیرفت دارای محوطه های تاریخی و باستانی متعدد است و تپه های باستانی کنار صندل، شهر قدیم، مقبره میرحیدر مهنی اسفندقه، امامزاده سلطان سید احمد ساردوئیه و جاذبه های طبیعی از جمله مکان های گردشگری این شهرستان است.
وی از رایزنی با بخش گردشگری دانشگاه صنعتی شریف خبر داد و گفت: بزودی تیمی از این دانشگاه برای شناسایی ظرفیت های منطقه جنوب کرمان و تهیه نقشه گردشگری وارد این منطقه می شود.
محبان افزود: این تیم درمدت 10 روز باید نتیجه بازدیدها و طرح خود را به اتاق بازرگانی ارایه کند و بعد از ارایه این طرح و مشاوره با کارشناسان بخش گردشگری نقشه راه گردشگری این منطقه تدوین می شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون با راه اندازی انجمن فرش دراین 2 شهرستان، زمینه شناسایی و محصولات دست بافت بافندگان فراهم شده است.
محبان با بیان اینکه انجمن فرش شهرستان های جیرفت و عنبرآباد 150 عضو دارد، گفت: در این زمینه از فرش بافان این منطقه با معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات حمایت می کنیم.
نایب رییس اتاق بازرگانی جنوب کرمان با اشاره به اینکه 15 روستای هدف گردشگری در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد برای ایجاد خانه بوم گردی مشخص شده است، افزود:با راه اندازی خانه بوم گردی دراین 15 روستاها برای 500 نفر اشتغالزایی می شود.
وی تصریح کرد: روستاهای مسکون، مهرگان، میجان، دلفارد، سربیژن، گور، دره رود، اسفندقه، باغباغوئیه، قلاطوئیه و کنار صندل در شهرستان جیرفت و روستاهای دوساری، گرم سالاررضا، رودفرق و امجز هم در شهرستان عنبرآباد برای ایجاد خانه های بوم گردی مشخص شدند.
وی اظهار کرد: این روستاها با توجه به ظرفیت گردشگری انتخاب شدند و از سرمایه گذرانی که در این روستاها تمایل به ایجاد خانه بوم گردی داشته باشند با ارایه تسهیلات حمایت می شود.
وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی بعنوان معین اقتصاد مقاومتی در این 2 شهرستان توانسته اقدامات مناسبی را انجام دهد، افزود: با توجه به ظرفیت مناسبی که این منطقه در تولید گیاهان دارویی دارد، در صدد هستیم تا 15 باغ گیاهان دارویی نیز در روستاهای هدف گردشگری راه اندازی کنیم.
انتهای پیام/ی

ثبت ملی 43 اثر تاریخی در جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار