شرکت توزیع نیروی برق اهواز بر رعایت الگوی مصرف انرژی در ساعات پیک مصرف برق تاکید داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا شکرخدایی، رییس روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت : با توجه به افزایش دمای هوا، شهروندان لوازم الکتریکی غیرضروری خود را در ساعت‌های خارج از پیک یا اوج مصرف برق استفاده کنند.

وی اظهار کرد : با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر استمرار گرمای شدید هوا همراه با ورود شرجی، توصیه می‌شود به منظور پایداری شبکه و جلوگیری از قطع برق ناشی از اتفاقات ناخواسته، از لوازم الکتریکی غیرضروری در ساعت‌های خارج از پیک یا اوج مصرف برق استفاده کنند تا بعضا شاهد حوادثی مانند سوختن فیوز ترانس، سیم بریدگی و غیره نباشیم .

شکرخدایی افزود: استفاده از وسایل الکتریکی غیرضروری در ساعات پیک، باعث می‌شود که بار شبکه‌ها بالا برود و به دلیل گرمای هوا و افزایش بار شبکه‌ها، شاهد گداختگی، سیم‌بریدگی، سوختن فیوز و... در شبکه باشیم.

رییس روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز ادامه داد: نور آفتاب و گرمای هوا تجهیزات شبکه‌های برق را به طور مستقیم تحت تأثیر قرار می‌دهند و این اتفاق باعث گداختگی این شبکه‌ها می‌شود.

شکرخدایی تصریح کرد: مردم باید صرفه‌جویی در ساعات پیک و اوج مصرف را جدی بگیرند زیرا در صورت عدم رعایت الگوی مصرف ممکن است شاهد قطعی برق در مناطقی باشیم که الگوی مصرف را جدی نگرفته‌اند.

وی عنوان داشت: شهروندان اهوازی در ساعت پیک مصرف الگوی مصرف را رعایت کنند و تنها کولرهایی که موردنیاز است را روشن کنند و لوازم الکتریکی غیرضروری در ساعت‌های خارج از پیک یا اوج مصرف برق مورد استفاده قرار گیرد.


انتهای پیام/م

صرفه جویی در مصرف برق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.