آغاز برداشت انگور ازسطح ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار تاکستان‌های شهرستانکاشمر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ ابوالقاسم موسوی مدیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برداشت انگور از سطح تاکستان‌های این شهرستان تا اواسط شهریورماه ادامه دارد گفت:با توجه به سرمازدگی، میزان برداشت انگور کاهش‌یافته به‌طوری‌که میانگین برداشت با کاهش ۴ تن در هکتار به ۲۱ تن رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به ۲۱ رقم تولیدی انگور در این شهرستان، گفت: ۹۵ درصد انگور تولیدی کاشمر عسکری و پیکامی است.

موسوی بابیان اینکه ۳۰ درصد انگور کاشمر به‌صورت تازه خوری و ۷۰ درصد آن تبدیل به کشمش می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود، امسال ۷۰ هزار تن انگور از سطح تاکستان‌های کاشمر برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه کشمش کاشمر در دو گونه سبز قلمی و طلایی تولید و به بازار عرضه می‌شود، افزود: از حدود ۱۱ هزار تن کشمش تولیدی در کاشمر نیمی از آن به‌صورت سبز قلمی برای مصرف داخلی و نیمی دیگر به‌صورت طلایی برای صادر کردن به خارج از کشور تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با تأکید بر اینکه نبود ثابت در بازار محصولات کشاورزی یکی از چالش‌های عمده و جدی فراروی فعالان بخش کشاورزی است، گفت: در بسیاری از تولیدات کشاورزی، پایین بودن قیمت محصولات سبب وارد شدن ضرر و زیان به کشاورزان می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشاورز برای تولید یک کیلو انگور حدود ۷۰۰ تومان هزینه متحمل می‌شود، افزود: قیمت فروش انگور در بازار ۸۰۰ تا هزار تومان است و عملاً سود زیادی عاید کشاورز نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تا این لحظه دستورالعمل و بخشنامه‌ای مبنی بر خرید تضمینی و توافقی محصول کشمش صادر نشده است، گفت: امیدواریم با تأمین اعتبار لازم، شاهد خرید توافقی محصول کشمش توسط سازمان تعاون روستایی باشیم.

انتهای پیام//ف. ج.

 


پیش‌بینی برداشت ۷۰ هزار تن انگور از سطح تاکستان‌های کاشمر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار