مرمت اضطراری بنای عمارت مفخم که در زلزله اردیبهشت ماه امسال آسیب دیده بود به پایان رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ علی اکبر وحدتی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار کرد: بنای عمارت و آیینه خانه مفخم بر اثر زلزله اواخر اردیبهشت ماه امسال، دچار خسارت جدی شده بود که پس از بازدید و بررسی های کارشناسی صورت گرفته و به لحاظ اهمیت بنای عمارت مفخم، مرمت آن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مرمت اضطراری نمای غربی آن که بیشترین آسیب را دیده بود، با استفاده از اعتبارات تخصیص یافته سال 95، در بازه زمانی دو ماهه مرمت شد.

وحدتی گفت: با توجه به وارد آمدن آسیب های سازه ای جدی به بناهای مذکور که منجر به تعطیلی موزه های مرکز استان شده ، این بنا نیازمند تهیه طرح استحکام بخشی و آغاز عملیات اجرایی است و با وجود پیگیری های انجام شده تاکنون از محل منابع ملی و استانی اعتباری بدین منظور تخصیص نیافته است.

وی افزود: امید است با حمایت های مسئولان استان و مرکز و با عنایت به مصوبه دولت درباره اختصاص مبلغ 781 میلیارد و 710 میلیون ریال برای جبران خسارات و بازسازی تاسیسات زیربنایی و سایر بخش‌های خسارت دیده ناشی از زلزله استان و اهمیت بناهای مذکور که به عنوان شاخص ترین بناهای تاریخی استان مطرح است و همچنین ضرورت بازگشایی این موزه ها، اعتبارات لازم برای تسریع در عملیات مرمت تکمیلی به این اداره کل تخصیص یابد.

انتهای پیام/آ

لزوم تخصیص اعتبار برای بازسازی اصولی بنای مفخم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.