بخشدار امامزاده عبدالله شهرستان آمل از مهار کامل آتش سوزی جنگل‌های این شهرستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  یحیی عسگری پور گفت: آتش سوزی جنگل‌های آمل که عصر دیروز در کیلومتر ۵ جاده هراز رخ داد، به دلیل آتش زدن علف‌های هرز کنار جاده توسط یک میوه فروش بوده که همزمان با وزش باد گرم و شعله ور شدن آتش به سمت جنگل، نتوانست آن را مهار کند.

بخشدار امامزاده عبدالله شهرستان آمل گفت: با تلاش مردمی و حضور به موقع ماموران آتش نشانی از پیشروی آتش سوزی به پوشش‌های جنگلی حاشیه جاده هراز پیشگیری و به طور کامل مهار شد، اما چندین اصله گونه با ارزش جنگلی در آتش سوخت.

وی افزود: هفته گذشته نیز بخشی از جنگل‌های روستای تورانکلا در این بخش دچار آتش سوزی شده که بی احتیاطی عامل انسانی علت اصلی بروز این حادثه بوده است.

عسگری پور از عموم مردم، گردشگران و طبیعت گردان خواست هنگام سفر‌های برون شهری خود از انداختن ته سیگار و چوب کبریت به عرصه‌های جنگلی و روشن کردن آتش بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی و نیز از آتش زدن ضایعات محصولات و علف‌های هرز به ویژه در حاشیه جنگل‌ها جدا خودداری کرده و در صورت برافروختن آتش برای پخت غذا و یا گرم شدن، پیش از ترک محل، از خاموش شدن آتش مطمئن شوند تا از حوادث احتمالی پیشگیری شود.

در حوزه استحفاظی شهرستان آمل حدود ۲۹۵ هزار هکتارجنگل و مرتع وجود دارد.


انتهای پیام/ع

آتش سوزی جنگل‌های آمل اطفا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.