رئیس اداره دامپزشکی دهلران از شناسایی 20 واحد غیرمجاز عرضه کننده مرغ زنده در شهرستان خبر داد.

20 واحد غیرمجازعرضه کننده مرغ زنده در دهلران پلمپ شد

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، ایوب دارابی اعلام کرد: تاکنون با هماهنگی نهادهای مسئول چهار انبار عرضه مرغ زنده پلمپ شده که سه انبار در شهر دهلران و یک انبار غیرمجاز در شهر زرین آباد در راستای جلوگیری از فعالیت تهدید کنندگان بهداشت عمومی، با دستور مقام قضایی پلمپ شده است.

دارابی اضافه کرد: نگهداری، عرضه غیر قانونی و کشتار مرغ خارج از کشتارگاه به سبب انتقال و انتشار بیماری های طیور و نیز انتقال بیماری به واحدهای مرغداری علاوه بر تهدید جدی برای صنعت مرغداری ، از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی است و به موجب ماده 688 قانون مجازات اسلام می بایست با عرضه کنندگان مرغ زنده برخورد قانونی بعمل آید.

وی افزود: همچنین به دلیل نبود اطمینان از سلامت مرغ عرضه شده در واحدهای زنده فروشی از همشهریان تقاضا داریم مرغ مصرفی خود را از واحدهای عرضه مرغ کشتار روز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

دارابی اظهار کرد: عرضه مرغ در واحدهای مرغ زنده فروشی خطر انتقال بیماری های قابل انتقال از دام به انسان از جمله آنفلوانزای فوق حاد را افزایش داده و همچنین با ایجاد بوی تعفن و ریختن خون آبه موجب سلب آسایش و آرامش همسایگان و سایر شهروندان می شود.

وی گفت: حدود 20 واحد غیر مجاز عرضه کننده مرغ زنده در سطح شهر دهلران شناسایی شده که برای آنها اخطاریه پلمپ صادر و طی یک برنامه منسجم ظرف هفته جاری با همکاری شهرداری، شبکه بهداشت، محیط زیست، اماکن نیروی انتظامی و دادگستری نسبت به پلمب واحدهای مذکور اقدام می شود.

انتهای پیام/اس

شناسایی 20واحد عرضه کننده مرغ زنده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.