رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی از پایان یافتن فاز اول واکسیناسیون رایگان تب برفکی در جمعیت دامی گاو و گوساله در دشتی خبر داد.

فاز اول واکسیناسیون رایگان تب برفکی در دشتی پایان یافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد ایزدی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فاز اول واکسیناسیون رایگان تب برفکی جمعیت دامی گاو و گوساله واجد شرایط با استفاده از پتانسیل دو اکیپ‌ ویژه واکسیناسیون بخش دولتی و یک اکیپ بخش خصوصی با توجه به سهمیه واگذار شده در دام های واجد شرایط انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این فاز با وجود هوای بسیار گرم و شرجی اما با برنامه ریزی دقیق و منظم و با رعایت تمامی دستورالعمل های سازمانی و به همت پرسنل خدوم و کوشای دامپزشکی موفق شدیم هزار و ۱۱۷ راس گاو و گوساله واجد شرایط در واحدهای دامی دشتی را بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه کنیم.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ طی سه فاز تعداد ۲ هزار و ۹۴۴ راس گاو و گوساله بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شد است.

وی با بیان اینکه بیماری تب برفکی از جمله بیماری‌های ویروسی و با قدرت واگیری بالا است، افزود: بیماری تب برفکی از لحاظ اقتصادی به دلیل کاهش شدید تولیدات، مرگ و میر در دام های جوان و هزینه‌های بالای درمان بسیار حائز اهمیت است.

ایزدی اضافه کرد: دولت در قالب طرح‌های رایگان اقدام به پوشش سراسری واکسیناسیون و کاهش هزینه‌های احتمالی درمانی برای دامداران و حفظ سرمایه‌های بومی و ملی دامی می‌کند.

وی گفت: رعایت شرایط امنیت زیستی و قرنطینه‌ای، افزایش اطلاع دامداران در خصوص بیماری و عدم خرید از مناطق آلوده، کنترل تردد افراد به دامداری، اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای در حمل و انتقال دام‌ها، اجرای برنامه مناسب ضد عفونی و همکاری در انجام واکسیناسیون در پیشگیری از ابتلای دام ها به این بیماری نقش مهم و اساسی دارد.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.