حمید رضا نظیفی ازبررسی سه هزار و ۳۹۵ پرونده مدعی نزاع طی سه ماهه اول امسال در پزشکی قانونی لرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  نظیفی مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت : از این تعداد پرونده، تعداد ۲ هزار و ۴۳۲ مورد معاینات مردان و تعداد ۹۶۳ مورد معاینات زنان بوده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال گذشته (۱۳۹۵) نیز تعداد ۳ هزار و ۳۵۵ پرونده معاینات نزاع شامل ۲ هزار و ۵۲۸ مرد و ۸۲۷ زن مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: مقاسیه آماری سه ماهه نخست امسال و سال ماقبل آن نشان از افزایش ۱/۱۹ درصدی تعداد پرونده‌های تشکیل شده برای معاینات نزاع در لرستان دارد.

نظیفی گفت: در بررسی پرونده‌های بخش معاینات حاصل از نزاع در سه ماهه نخست امسال تعداد ۳۸۴ مورد همسر آزاری نیز گزارش شده است.

وی یادآورشد: از این میزان پرونده بررسی شده تعداد ۳۶۲ زن و تعداد ۲۲ مرد مورد همسر آزاری قرار گرفته اند.

نظیفی تصریح کرد: همچنین ۴ مورد کودک آزاری گزارش شده است که شامل ۳ کودک دختر و ۱ کودک پسر می‌باشد

وی با بیان اینکه معاینات نزاع و تصادف بیشترین حجم پرونده‌های مورد بررسی است، اظهار کرد: طی سال گذشته (۱۳۹۵) تعداد ۱۲ هزار و ۲۱۹ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به ادارات پزشکی قانونی لرستان مراجعه کردند که بلحاظ تفکیک جنسیتی تعداد ۲ هزار و ۹۳۷ زن و ۹ هزار و ۲۸۲ نفر مرد بودند.

نظیفی بیان داشت: از مجموع مراجعین مدعی نزاع در سال گذشته تعداد ۱۱ هزار و ۹۳۰ نفر، نزاع واقعی داشته اند.

وی عنوان کرد: همچنین از کل آمار مراجعین مدعی نزاع در سال ۹۵ تعداد ۲۰۴ نفر جراحات حاصل از خودزنی ویا بارضایت شخصی داشته اند و برای ۸۵ نفر نیز پرونده تشکیل شده ترکیبی از منازعه و غیر منازعه بوده است.

وی تصریح کرد: از مجموع ۱۱ هزار و ۹۳۰ نفر پرونده نزاع واقعی در سال گذشته تعداد یک هزار و ۳۸۹ نفر همسر آزاری اعم از شوهر آزاری و زن آزاری و تعداد ۱۴۴ نفر کودک آزاری به ثبت رسیده است و مابقی سایر موارد بوده است.

نظیفی با یاد آوری نکاتی به مراجعین نزاع در هنگام مراجعه به پزشکی قانونی تاکید کرد: ظاهر خون آلود تاثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است؛ لذا معاینه دقیق‌تر ضایعات نیازمند تمیزبودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناس پزشکی قانونی است.

وی بیان کرد: در مواردی برای بررسی دقیق‌تر جراحات و یا عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره و یا تصویربرداری و یا سایر اقدامات پاراکلنیکی هستیم. این امر برای حفظ حقوق مراجعین و اظهار نظر دقیق در خصوص صدمات است.

نظیفی اظهارکرد: در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می‌تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند، سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

انتهای پیام/م

کودک آزاری وهمسرآزاری در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.