پایگاه اینترنتی هیل در مطلبی به بررسی لایحه محدودیت مهاجرت قانونی به آمریکا و تبعات آن بر اقتصاد این کشور پرداخت.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل؛ اقدامات «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا برای محدود کردن مهاجرت قانونی به این کشور بار دیگر به بحث جدی تبدیل شده است.

کاخ سفید و دو سناتور جمهوری خواه هفته گذشته لایحه محدود شدن مهاجرت قانونی به آمریکا را پیشنهاد دادند. هدف آن‌ها از پیشنهاد چنین لایحه‌ای حفاظت از مشاغل و دستمزد کارگران آمریکایی عنوان شده است. بنابر این لایحه تعداد پذیرش مهاجر از طریق کارت سبز (گرین کارت) محدود شده و مهاجران با سامانه امتیازدهی مبتنی بر شایستگی می‌توانند وارد آمریکا شوند و یا مدت اقامت خود را تمدید کنند.

رئیس جمهور آمریکا در حمایت از این لایحه با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد طی دهه‌های گذشته، آمریکا از سامانه ضعیف مهاجرتی پیروی کرده و همین موجب ورود مهاجران کم درآمد به کشور شده است. این سیاست مهاجرتی فشار زیادی به کارگران آمریکایی، مالیات دهندگان و منابع اجتماعی آمریکا وارده کرده است.

«تام کاتن»، سناتور جمهوری خواه از ایالت آرکانزاس در مصاحبه با برنامه «صبح با جو» شبکه ام اس ان بی سی گفت: رشد اقتصادی که به مهاجرت وابسته باشد، بدون مهاجرت از بین می‌رود. بدون شک ما می‌توانیم ۱۷۵ میلیون بنگلادشی را برای رشد اقتصادی به آمریکا بیاوریم. اما آیا این برای آمریکا خوب است؟ من می‌گویم که نیست. ما باید نه تنها بر رشد اقتصادی آمریکا تمرکز کنیم بلکه به رشد اقتصای خانواده‌های آمریکایی نیز توجه داشته باشیم.

با این حال، بسیاری از کارشناسان اقتصادی با طرح ضد مهاجرتی ترامپ جدال کرده اند. آن‌ها مهاجران جدید را سوخت برای چرخه اقتصاد معرفی می‌کنند.

مطالعات آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی آمریکا در زمینه مهاجرت نشان می‌دهد پیامد‌های مثبت فرایند مهاجرت از منفی آن بیشتر است. مهاجرت در بلندمدت علاوه بر اینکه اقتصاد را برای جمعیت بومی یک کشور بهبود می‌بخشد، اقتصاد خانواده‌ها را از طریق ثبات اقتصاد ملی ارتقا می‌دهد. به عبارت دیگر، استفاده از مهاجران به عنوان نیروی کار ارزان و متخصص علاوه بر رشد اقتصادی می‌تواند رشد اشتغال، صنعت و ثبات را برای بومیان به همراه داشته باشد.

«جنیفر هانت»، استاد اقتصاد دانشگاه راتگرز معتقد است یک اقتصاددان همانند یک جمعیت شناس بر موضوع مهاجرت تاکید دارد و آن را عامل رشد اقتصاد یک کشور و مردم آن می‌داند. فرایند مهاجرت در بلند مدت تاثیر منفی بر دستمزد بومیان یک کشور ندارد و هیچگاه اقتصاد خانواده‌های بومی را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. موج جدید مهاجرت معمولا مهاجرانی را که پیش از این وارد یک کشور شده اند را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ چراکه مزایای آن‌ها با تقسیم شدن میان بقیه مهاجران کم می‌شود.

به طور کلی، این استاد اقتصاد، مهاجرت را سیستمی مفید معرفی می‌کند که بیشتر کشور‌های غربی برای رشد اقتصادی آن را به صورت ترکیبی (بومیان و مهاجران) اجرا می‌کنند.

 

انتهای پیام/

 

تاثیر محدودیت مهاجرت به آمریکا بر اقتصاد واشنگتن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار