مدیر سواد آموزی استان گفت: همدان پارسال در اجرای برنامه های آموزشی برای با سواد شدن افراد بی سواد رتبه دوم کشور را کسب کرد.

بی سوادی 49 هزار نفر در استان همدانبهگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ خزائی مدیرکل آموزش و پرورش استان در شورای پشتیبانی سواد آموزی استان گفت : 49 هزار نفر از جمعیت10 تا 49 سال استان بی سوادند.
وی افزود : بر اساس برنامه ریزی سازمان نهضت سواد آموزی امسال استان همدان مکلف به با سواد کردن 5 هزار و 800 بی سواد شده است .
مدیرکل آموزش و پرورش استان در شورای پشتیبانی سواد آموزی استان افزایش جایگاه مدارس، تفویض اختیار مسائل ساماندهی و امور مالی به استانها ، احیاء مرکز آموزش نیروی انسانی ، توانمند سازی نیروی انسانی مورد نیاز سواد آموزی و افزایش مراکز یادگیری محلی از یک به 3 مرکز برای سواد آموزی را از سیاستهای ابلاغی امسال وزارت آموزش و پرورش به استان بیان کرد. مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد : پارسال از 90 مدرسه ممتاز کشوری ، 8 مدرسه از استان همدان بود .
الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار هم با تاکید بر همکاری همه دستگاههای اجرایی به ویژه دستگاههای مرتبط با افراد بی سواد برای افزایش میزان با سوادی در استان گفت: نهضت سواد آموزی امسال باسواد کردن 10 هزار نفر را در استان در دستور کار خود قرار دهد تا جلوتر از برنامه مشخص شده پیش برود .
وی افزود : در هیچ شهرستانی نباید از اعتبارات آموزش و پرورش برای افزایش اعتبارات بخشهای دیگر کاسته شود . استان همدان یک میلیون و هشتصد هزار نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/ش.و
رتبه دوم باسوادشده همدانی ها در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار