وزیر انرژی و آب افغانستان، جریان ساخت ایستگاه انرژی خورشیدی و بخش‌های مختلف این پارک انرژی در شهرک صنعتی هرات بازدید نمود.

وصل 400 کیلووات برق خورشیدی به شبکه‌ برق هراتبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پروژه انرژی خورشیدی نزدیک به ۳.۵ میلیون دالر امریکایی هزینه دارد که در ماه اپریل سال ۲۰۱۶ شروع و حدود یک ماه دیگر کار ساخت این نیروگاه به پایان خواهید رسید.

پروژه تولید برق خورشیدی کارهای اجرایی آن از طرف دفتر (UNOPS) انجام داده می‌شوند و هزینه پروژه تولید برق از کمک‌های مالی کشور جاپان تمویل و ساخته می‌شود

عثمانی، وزیر انرژی و آب کشور هنگام برسی و بازدید از این ایستگاه تولید برق خورشیدی گفت: قسمت برق خورشیدی این پروژه به آخر رسیده و در حال حاضر 400 کیلووات برق خورشیدی ازاین نیروگاه به صورت موقت و آزمایشی به شبکه برق هرات وصل گردیده است که شهروندان از آن استفاده می‌کنند.

براساس معلومات مرجع اصلاع‌ رسانی وزارت انرژی و آب کشور ظرفیت تولید برق این پروژه ۲ میگاوات برق می‌باشد که کار ساخت آن حدود ۸۷ فیصد پیش رفته است.

امکانات و تجهیزات تولید برق خورشیدی بالای حدود ۴۰ جریب زمین نصب و اعمار گردیده است، این پروژه تولید برق خورشیدی روزانه دست کم برای 46 تن زمینه کار را به گونهی مستقیم فراهم ساخته و تا یک ماه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

این در حالی است که ولایت هرات دارنده برق ۲۴ ساعته می‌باشند و برق این ولایت از سوی کشور‌های ترکمنستان و کشور جمهوری ایران تمویل می‌گردد.

افغانستان درحال حاضر از نظر تولید انرژی با مشکلات متعددی رو به رو است که نتوانسته از نظر تولید انرژی بادی و خورشیدی به خود کفایی برسند.

  انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار