لاله اسکندری در خصوص جدیدترین فعالیت‌های سینمایی خود و اهمیت روز خبرنگار سخن گفت.

لاله اسکندری بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگویی تفصیلی با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آخرین فعالیت‌های سینمایی و تلویزیونی خود و اهمیت خبرنگار و روز آن، به مسائل مختلفی پرداخت که در ادامه می‌خوانید.

 17 مرداد ماه روز خبرنگار است و به نظر می‌رسد که این قشر از اقشار زحمت‌کشی به شمار می‌آیند که مظلوم هستند. اگر بخواهیم نگاه کلی به حوزه خبرنگاری داشته باشیم متوجه می‌شویم که خبرنگاران افرادی هستند که با اقتدار در این عرصه فعالیت می‌کنند.

 

نظر شما به عنوان یک بازیگر با سابقه و فردی که به طور مستقیم با قشر خبرنگار در ارتباط است، چیست؟

من فکر می‌کنم بحث خبرنگاری بحثی است که در خیلی مواقع دستخوش شرایطی که گفته شد واقع می‌شود و اصولا قشر خبرنگار قشر مظلومی هستند و گهگاه افرادی هستند که در این میان شیطنت‌هایی می‌کنند و باعث یک سری فضاهای حاشیه‌دار می‌شوند ولی به هر حال واقعیت این است که نباید این نگاه را به همه خبرنگاران تعمیم داد و من فکر می‌کنم که خبرنگار از یک زاویه، نبض جامعه است یعنی به عنوان کسی که خبر را ثبت و منتشر می‌کند تاثیر بسزایی در ایجاد فضای خاصی در جامعه دارد و اگر نباشد بسیاری از اخبار منتشر نمی‌شوند.

این امر باعث می‌شود که روایت برخی از اتفاقات به مرور زمان با اصل آن اتفاق، فاصله زیادی پیدا کند و به نظر من خبرنگار نسبت به خودش و جامعه‌اش متعهد است و در برخی از مواقع در شرایط سختی قرار می‌گیرد.

من فکر می‌کنم خبرنگاری شغل باارزشی است و باید در جامعه به آن احترام بگذاریم. من نیز در سال‌هایی که به طور مستقیم با خبرنگاران در ارتباط بودم مشکل چندانی با خبرنگاران نداشتم و به نظر می‌رسد که خودم با حاشیه‌سازی موافق نیستم. به نظرم خیلی از افراد از حاشیه‌سازی بدشان نمی‌آید و در نتیجه با چیزی مواجه می‌شوند که چندان از آن خوششان نمی‌آید.

به نظر من حساسیت کار خبرنگاران بالا است و افرادی که در این رشته فعالیت می‌کنند باید به کارشان علاقه‌مند باشند.

 

چه زمانی شما را در تلویزیون می‌بینیم و آخرین کارهای سینمایی شما چیست؟

در این روزها مجموعه‌ای را برای نمایش دارم که در حدود دو سال قبل مرحله فیلمبرداری را پشت سر گذاشته و با عنوان «بی‌قرار» آماده نمایش شده است. این مجموعه دومین سری مجموعه «بی‌قرار» بوده و با کارگردانی فلورا سام و تهیه‌کنندگی اوجی به مخاطبان ارائه می‌شود.

این مجموعه یک اثر جدی بوده و سری اول آن در سال 1392 پخش شد و قسمت دوم آن در انتظار نمایش است.

هم اکنون در حال بازی در فیلم سینمایی «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داوودی هستم.

فیلم سینمایی «مالیخولیا» را نیز در اکران داشتم که البته دوستان به آن کم لطف بودند و توجه چندانی به آن نکردند ولی خوشبختانه این فیلم، کار موفقی بود و در جشنواره باران مورد توجه قرار گرفته است. امیدوارم که در شهریور ماه و به دنبال برگزاری جشنواره باران، اتفاقات خوبی برای فیلم سینمایی «مالیخولیا» بیفتد.

فیلم «دریاچه ماهی» را به عنوان اولین تجربه همکاری با خواهرم در کارنامه کاری‌ام ثبت کرده‌ام و قرار بر این بوده که این فیلم در هفته دفاع مقدس اکران شود.

 

انتهای پیام/

گفتگو با لاله اسکندری در آستانه روز خبرنگار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.