طیبی عنوان کرد؛

الگو سازی جهاد دانشگاهی برای کشور

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی باید به عنوان الگویی در همه زمینه ها تبدیل شود.

الگو سازی جهاد دانشگاهی برای کشوربه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی عصر امروز در مراسم سالگرد این نهاد که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: یاد امام و شهدا را گرامی می دارم و طول عمر برای مقام معظم رهبری از خدا مسئلت دارم، جهاد یک نهاد الگو ساز برای بیان پیشرفت کشور است و توسعه کشور در فناوری و تجاری سازی است که در این زمینه جهاد الگو سازی کرده است.

وی بیان کرد: در حوزه برنامه ریزی برای توسعه برنامه در قالب برنامه های توسعه جهاد است تا همه واحدها در سراسر کشور براساس نیازهای ملی و استانی شاخص باشند و اسم این برنامه عرصه محور نامیده شده است‌. 

طیبی افزود: ما به دنبال ماموریت دادن نظام هستیم و همان طور که رهبری فرمودند باید نقشمان را در دولت مشخص کنیم که سند جهاد دانشگاهی در نقشه راه کشور را به تصویب رساندیم.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتعال زایی و فناوری و کارآفرینی کارهایی انجام دادیم، افزود:  باید از شرکت های خارجی امتیاز انتقال تجربه و تکنولوژی بگیریم که ما در حوزه فرهنگی در سازمان فعالیت های قرآنی، راه اندازی مرکز رشد قرآنی و خبرگزاری قرآنی داشتیم که ایکنا در مرکز نظر سنجی ۱۲ پله پیشرفت کرد. 

رئیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد: ما در جهاد تحول خوبی درعلوم انسانی داشتیم و شورای علمی پزوهشی تشکیل و ۱۲ طرح در این شورا به تصویب رسید.

وی تاکید کرد: در هر برنامه ۱۲ واحد انتخاب و ۱۲ فعالیت شاخص به جامعه ارائه و بقیه فعالیت ها در قالب برنامه ششم توسعه انجام می شود که ما پروژه های مختلف با هزینه های اندکی اجرا ودر زمینه سیگنال های تلویزیونی موفق عمل کردیم.

طیبی با بیان اینکه برای انجام فعالیت ها آماده همکاری با صنعت هستیم، افزود: قرار بوده ۲۰ میلیارد تومان به صورت وام از طرف معاونت علمی داده شود که به دلیل اجرایی نشدن جدول ۱۴ این کار تا به امروز انجام نشده است.

وی گفت: در حوزه آموزش نیز دانشکده علوم پایه و فناوری های نوین علوم پزشکی از وزارت بهداشت مجوز خود را دریافت کرد. 

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه تعداد فراگیران زبان انگلیسی در رشته های مختلف به ۶۵۵ هزار نفر رسیده و میزان ۱۵ درصد رشد داشته، عنوان کرد: رهبری از انتقال فرهنگ غرب از طریق زبان انگلیسی ابراز نگرانی کردند که تیم تخصصی تشکیل دادیم و ۴ بسته آموزش زبان انگلیسی را تدوین کردیم.

وی تاکید کرد: تاسیس صندوق پژوهش و فناوری در سال گذشته داشتیم و این کار وبه پژوهش های ما کمک می کند و در ۲۰ رشته با هادف اشتغال زایی انجام شده است.

طیبی ادامه داد: در برنامه ریزی کشور پیش نیازها رعایت نمی شود و توسعه علم و فناوری، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی عناصر پیشرفت کشور است و باید با نوع تعامل با دنیا توجه ویژه ای شود تا از توانمندی و علم دنیا استفاده کنیم.

وی بیان کرد: از شرکت های خارجی باید با هدف انتقال تونولوژی استفاده کنیم و سعی کنیم تکیه بر توان داخلی کنیم و ما در شرایط تحریم به شرط مدیریت توانسته پیشرفت کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: ما هنوز توسعه های صنعتی را تهیه نکردیم و به نظرم توسعه سیاسی مبحث بسیار مهمی است و ما به این دعوای سیاسی در داخل کشور اعتراض داریم و سیاسیون ما در خطوط قرمز ها به توافق برسند.

وی افزود: سند چشم انداز در سال ۸۲ تهیه و توسط رهبری در سال۸۶ ابلاغ شد و این سند در سال ۹۲ اجرا و برای آن نگاشته نهایی را تعیین کنیم و تکلیف وظایف انجام نمی شود و اولویت بر اساس نیازهای کشور باشد.

برگزیده شدن ۳۴ نفر به عنوان جهادگر نمونه کشوری

در ادامه مراسم شریفی زاده رئیس ستاد برگزاری مراسم گفت: یکی از برنامه های ویژه انتخاب جهاد گران نمونه است و در جهاد دانشگاهی درحدود ۷ هزار نفر عضویت دارند و انتخاب ۳۴ نفر برگزیده کاری بسیار سخت و دشوار است.

وی بیان کرد: به ۷۴ واحد اعلام شده تا افراد برگزیده خود را معرفی و ۹۶ نفر به سازمان مرکزی معرفی شدند و پشتیبانی ۷۷ نفر و تجاری سازی ۴۶ نفر و ۲۴ نفر فرهنگی و بقیه در فناوری ۶۴ نفر معرفی شدند.

شریفی زاده افزود: سعی شده موفقیت های ملی مد نظر قرار بگیرد و این کار سنگین و دشواری بودش و شایسته بود که از همه افراد تقدیر به عمل آورده شود.

وی یادآور شد: ما در فرهنگ جهادی یاد گرفتیم که دیگران را بر خودمان ترجیح دهیم و در همین راستا افراد معرفی شده تماس می گرفتند و تقاضای انتخاب همکارشان را داشتند.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار