رئیس هیات عالی مذاکره کنندگان مخالفان سوری گفت نشستی با حضور گروه مخالفان هیات قاهره و مسکو در ریاض برگزار می شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، «نصر الحریری» رئیس هیات عالی مذاکره کنندگان مخالفان سوری شامگاه دوشنبه گفت: نشستی با حضور گروه مخالفان هیات قاهره و مسکو در آینده نزدیک در ریاض عربستان برگزار می شود.
 
وی با اعلام این که نشست ماه اکتبر صلح سوریه نیز نشستی جامع خواهد بود و همه گروه ها را دربر خواهد گرفت، گفت: کنفرانس 15 آگوست با هدف غنی تر شدن هیات عالی مذاکره کنندگان، عملکرد بهتر این گروه و روند مذاکرات سوریه صورت خواهد گرفت.
 
الحریری با اشاره به این که کنفرانس ماه اکتبر شامل همه گروه های مخالف سوری خواهد بود و این نشست در جهت اتحاد گروه ها برگزار می شود، تاکید کرد: اعضای هیات عالی مذاکره کنندگان به صورت جدی و خستگی ناپذیر تلاش کرده است.
 
همچنین الحریری با ادعای این که مسئول شکست مذاکرات، دولت اسد است و همگان از این مساله آگاهی دارند، افزود: در دیدار با وزیر امورخارجه عربستان، عادل الجبیر نقش ثابت و غیر قابل تغییر ریاض در باره مذاکرات صلح سوریه خبر داده است.
 
رئیس هیات عالی مذاکره کنندگان مخالف سوری ضمن استقبال از ابتکار موسوم به «کاهش تنش» در سوریه گفت: این اقدامات باید همگام با روند سیاسی در سوریه و آتش بس حقیقی صورت گیرد و به دستآوردی برای دولت سوریه تبدیل نشود.
 
ایران، روسیه و ترکیه 14 اردیبهشت گذشته ( چهارم ماه می 2017) و در جریان چهارمین دور گفت و گوهای مذاکرات صلح سوریه در آستانه قزاقستان، برای ایجاد یک منطقه کاهش تنش به توافق رسیدند.
 
انتهای پیام/  

مخالفان سوری هفته آینده در ریاض گردهم می آیند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار