رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی لرستان:

کشتار روزانه ۸۷۷ راس دام سبک و سنگین در لرستان/ پلمپ ۳۰ واحد غیر مجاز در عرصه تهیه و کشتار دام و طیور

زبردست از کشتار روزانه به طور میانگین ۷۵۲ راس دام سبک و ۱۲۵ راس دام سنگین در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  زبردست، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی کل دامپزشکی لرستان با اشاره به کشتار روزانه دام‌های سبک و سنگین گفت: با نظارت دامپزشکی روزانه به طور میانگین ۷۵۲ راس دام سبک و ۱۲۵ راس دام سنگین در استان کشتار می‌شود.

وی افزود: کشتارگاه دام شهرستان‌های خرم‌آباد، کوهدشت، الیگودرز و بروجرد صنعتی و در سایر شهرستان‌ها سنتی است که البته شهرستان‌های نورآباد و الشتر در حال تکمیل زیرساخت‌ها برای احداث کشتارگاه صنعتی هستند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی لرستان در خصوص میزان کشتار طیور نیز گفت: به طور متوسط روزانه ۴۰ هزار قطعه طیور در استان کشتار شده که نیاز استان را فراهم می‌کند.

زبردست گفت: در سطح استان لرستان ۱۰ کشتارگاه فعال صنعتی طیور وجود دارد و به دنبال توسعه زیرساخت‌ها در راستای افزایش خطوط و صادرات مرغ لرستان به بازار کشور‌های منطقه هستیم.

پلمپ ۳۰ واحد غیر مجاز در عرصه تهیه و کشتار دام و طیور

این مسئول با تاکید بر اطمینان خاطر از خرید فرآورده‌های دامی و طیور از مراکز مجاز، افزود: چنانچه هموطنان محصولات دامی خود را از مراکز مجاز و همچنین کشتارگاه‌های مورد تائید سازمان دامپزشکی خریداری کنند هیچ گونه مشکل بهداشتی و شرعی آنان را تهدید نخواهد کرد.

وی گفت: گاهی کشتار و عرضه گوشت آلوده سبب اشاعه بیماری‌های لاعلاج و سخت می‌شود و لذا از ابتدای سال تاکنون ۳۰ واحد غیر مجاز که اقدام به تهیه و کشتار دام و طیور کرده پلمپ و پرونده ۲۱ واحد دیگر نیزدر دست بررسی است.

انتهای پیام /د

 کشتار روزانه دام سبک و سنگین در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.