رئیس جامعه خیران مدرسه ساز گفت : مردم ایران اهل علم و فرهنگ دوست هستند و بدین سبب نیکوکاران در ساخت مدرسه از دولت پیشی گرفته اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا حافظی عصر دیروز در نشست انتخابات مجمع خیران مدرسه ساز شهرستان اردستان، اظهار کرد: خیران مدرسه ساز سال گذشته 12هزار میلیارد ریال برای ساخت مدرسه کمک کردند در حالی که اعتبارهای دولتی در این بخش 2 هزار میلیارد ریال بود.

وی با بیان این که 37 درصد مدرسه های کشور به وسیله افراد خیر ساخته شده است، افزود: افزون بر 40 هزار مدرسه در سطح کشور به همت خیران احداث شده است.

رئیس جامعه خیران مدرسه ساز کشور خاطرنشان کرد: هم اکنون 650 هزار خیر مدرسه ساز در کشور وجود دارد.

وی همچنین شمار خیران مدرسه ساز در خارج از کشور را یک هزار نفرعنوان کرد و گفت: 10 درصد از مردم ایران در خارج از کشور اقامت دارند که برای آنها مدرسه هایی توسط خیران ساخته شده و معلمان ایرانی در این واحد آموزشی مدارس تدریس می کنند تا از فرهنگ و زبان فارسی پاسداری شود.

حافظی با یادآوری اینکه تاکنون 450 مجمع خیران مدرسه ساز در کشور تشکیل شده است، افزود: امروز بیستمین مجمع خیران مدرسه ساز استان اصفهان در شهرستان اردستان تشکیل شد.

در این نشست که در سالن اجتماعات فرمانداری اردستان برگزار شد، ضمن تجلیل از 12 نفر خیران مدرسه ساز این شهرستان، اعضای هیات مدیره مجمع خیران مدرسه ساز اردستان نیز با رای گیری انتخاب شدند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.