رشت؛

درختان شمشاد جنگل های گیلان در خطر نابودی

شب پره درختان شمشاد جنگل های گیلان را در خطر نابودی قرار داده است .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ عابدینی رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت : پراکنش درختان شمشاد در جنگل های گیلان 25 هزار و 89 هکتار است که از تیر سال 93 مورد هجوم آفت شب پره یا آفت برگ خوار و پوست خوار قرار گرفته است.

وی افزود : تاکنون درختان شمشاد هزار هکتار از جنگل های استان گیلان به این آفت آلوده شده است.  

رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت : آفت برگ خوار درختان شمشاد سالانه پنج نسل دارد که برای مبارزه با یک نسل آن به بیش از یک میلیارد تومان اعتبار و برای مبارزه با پنج نسل به حدود 6 میلیارد تومان اعتبار نیاز است

عابدینی گفت : امسال برای مبارزه با آفت برگ خوار و ساقه خوار درختان شمشاد فقط 600 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است

وی افزود : برای امحاء لاروهای یک تا 2 روزه شب پره از محلول بی خطر زیست محیطی بی تی و در سنین بالاتر این آفت، از تله های نوری استفاده می شود.

رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه آفت شب پره درختان شمشاد تک میزبان است گفت : تنها میزبان این آفت درختان شمشاد است.

وی تصریح کرد: آفت برگ خوار و پوست خوار درختان شمشاد برای نخستین بار در جنگل های منطقه نمک آبرود استان مازندران و سپس در جنگل های شهرستان رضوانشهر و در بخش های از جنگل های رودسر و املش دیده شد.

 

 انتهای پیام/م.ع

6 میلیاردتومان اعتبار برای مبارزه با آفت درختان شمشاد جنگل های گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.