شاهد خاقان عباسی نخست وزیر جدید پاکستان و محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان، پیرامون مسایل سیاسی و امنیتی در منطقه تلفنی گفتگو کردند.

گفتگوی تلفنی رهبران افغانستان و پاکستان؛ نخست وزیر جدید پاکستان بر مبارزه مشترک با تروریزم تاکید کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر مطبوعاتی نخست وزیر پاکستان با نشر اعلامیه‌‌ای گفته که رییس جمهور غنی در یک تماس تلفنی انتخاب شاهد خاقان عباسی را به حیث نخست وزیر جدید پاکستان به او تبریک گفته است.

بربنیاد اعلامیه‌ ای دفتر نخست وزیر پاکستان؛ آقای غنی انتخاب آقای عباسی را به حیث نخست وزیر پاکستان، گامی مهمی در راستای تداوم دموکراسی در این کشور عنوان کرده است.

اعلامیه افزوده که نخست وزیر پاکستان در این گفتگوی تلفنی؛ تروریزم را یک خطر جدی برای هر دو کشور دانسته و گفته که پاکستان در راستای مبارزه با تروریزم، امنیت و ثبات افغانستان کمک خواهد کرد.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرده که افغانستان و پاکستان برای ریشه کن کردن تروریزم باید به گونه مشترک کار کنند.

اعلامیه افزوده که رهبران دو کشور برای حل مشکلات منطقه و نیز بهبود روابط اقتصادی بحث و گفتگو کردند.

با این همه رهبران دو کشور پس از آن بر مبارزه مشترک علیه تروریزم تاکید می‌کنند که بارها توافقنامه‌ای در زمینه همکاری‌های مشترک دو کشور در زمینه مبارزه با تروریزم به امضا رسیده اما آنگونه که گفته شده است به کرسی عمل ننشسته اند.

اکنون دیده شود که حضور شاهد خاقان عباسی در سمت نخست وزیری پاکستانی چه تاثیری بر عملی شدن این گفته‌ها می‌گذارد.

شاهد خاقان عباسی پس از ان به کرسی نخست وزیری پاکستان تکیه می‌زند که چندی پیش دادگاه عالی این کشور، نواز شریف نخست وزیر پیشین پاکستان را سلب صلاحیت کرده بود.

ارگ ریاست جمهوری کشور تاکنون در زمینه گفتگوی تلفنی رییس جمهور غنی و نخست وزیر پاکستان چیزی نگفته است

  انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار