هجدهمین دوره مسابقات استانی ملی مهارت مرکز فنی ‌و ‌حرفه ای شوش در 2 رشته قنادی و آشپزی در این شهرستان برگزار گردید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  حسن رضایی، رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان شوش با اشاره به برگزاری مرحله استانی هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت، همزمان با سراسر کشور در خوزستان بیان داشت: این مسابقات مهارت هر ساله در 3 مرحله شهرستانی، استانی و ملی برگزار می گردد.
وی افزود: این مسابقات مهارت در 24 رشته از قبیل: آجرچینی، رباتیک (تیمی 2 نفره)، خیاطی ( فناوری مد)، قنادی (شیرینی پزی)، فناوری اتومبیل، آشپزی ، تبرید و تهویه، فناوری اطلاعات – مدیریت سیستم های تحت شبکه، فناوری طراحی گرافیک، مکاترونیک (تیمی 2 نفره) ، طراحی مهندسی مکانیک، تراش CNC، فرز CNC، فناوری اطلاعات- راه کارهای نرم افزاری برای تجارت، جوشکاری، کاشی کاری دیوار و کف، الکترونیک، طراحی وب، تاسیسات الکتریکی، کنترل صنعتی برگزار شد.
رضایی اذعان کرد: نگار سعیدیان در رشته قنادی و بهاره نصرتی ایزدآبادی در رشته آشپزی کارآموزان شهرستان شوش بودند که مقام اول را کسب کردند.
رییس فنی و حرفه ای شوش اظهار داشت: همچنین مسابقات رشته‌های خیاطی و طراحی گرافیک به میزبانی اهواز برگزار شده که کارآموزان شوشی خانم معصومه محمدی در رشته خیاطی و خانم فردوس حجازی در رشته طراحی گرافیک، مقام سوم استانی را از آن خود کردند.
وی بیان کرد: جوانان، کارآموزان و آموزش دیدگان آموزش فنی و حرفه‌ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‌های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای، دانشجویان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و کارگران واحدهای صنعتی و صنفی از ثبت نام کنندگان این دوره از مسابقات بودند.
وی افزود: برگزیدگان نهایی هجدهمین و نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در چند رشته منتخب، به چهل و پنجمین مسابقات جهانی مهارت که در سال2019 در مسکو، روسیه برگزارمی شود پس از موفقیت در اردوی جهانی به مسابقات اعزام خواهند شد.
مسابقات مهارت هر ساله در 3 مرحله شهرستانی، استانی و ملی برگزار می شود که مرحله استانی این دوره از مسابقات با حضور 293 نفر در 12 حوزه برگزار گردید.
انتهای‌پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.