این گزارش به بررسی مسن ترین بازیکنان هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران می پردازد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با وجود اینکه چند چهره پا به سن گذاشته فوتبال کشورمان همچون رضا عنایتی،هادی عقیلی،آرش برهانی،مازیار زارع،ابراهیم صادقی و سید مهدی سید صالحی پیش از آغاز رقابت های فصل جدید از دنیای بازیگری فوتبال خداحافظی کردند در هفدهمین دوره لیگ برتر نسبت به ادوار قبل شاهد افزایش تعداد بازیکن های بالای 35 سال بوده ایم.
برخی از این بازیکنان همچنان مثل یک بازیکن جوان و با انگیزه می درخشند و بعضی دیگر که نمی خواهند قبول کنند دوران فوتبال شان تمام شده اصرار خاصی دارند تا خاطرات خوشی که در ذهن هواداران فوتبال به ثبت رسانده اند را با کیفیت پایین بازی خود خراب کرده و لیگ را به مدرسه پیرمردها تبدیل کنند!

در این گزارش به بررسی مسن ترین بازیکنان هفدهمین دوره لیگ برتر می پردازیم.

1-مهدی رجب زاده

رجب زاده که اول تیرماه امسال وارد 39 سالگی شده است از نخستین دوره برگزاری لیگ برتر تاکنون در سطح اول فوتبال ایران حضور دارد. او با اینکه به غیر از ذوب آهن پیراهن تیم های فجرسپاسی شیراز،مس کرمان،الامارات و الضفره را بر تن کرده است اما همواره خود را یک ذوب آهنی می داند.
رجب زاده با 114 گلی که به ثمر رسانده پس از رضا عنایتی 146 گله و آرش برهانی 115 گله در حال حاضر سومین گلزن ادوار لیگ است و بزودی با شکستن رکورد برهانی به دومین گلزن برتر فوتبال ایران تبدیل می شود.

لیگ برتر فوتبال ایران در تسخیر پیرمردها/ مسن ترین بازیکنان لیگ هفدهم چه کسانی هستند؟

2-محسن بنگر

بنگر که درست یک ماه پیش تولد 39 سالگی خود را جشن گرفت تا همین چند روز پیش بدون تیم مانده بود اما با آمدن حمید درخشان به نفت تهران با این تیم بحران زده قرارداد امضا کرد. بنگر در چهارمین دوره لیگ از شموشک به سپاهان رفت و تا پایان لیگ یازدهم در جمع زردپوشان اصفهانی باقی ماند.
او سپس به پرسپولیس رفت و چهار فصل متوالی پیراهن سرخپوشان پایتخت را بر تن کرد. آخرین تیمی که بنگر در آن حضور داشت تراکتورسازی تبریز بود و در آنجا به دلیل درگیری لفظی با امیر قلعه نویی سرمربی وقت تراکتور، از این تیم کنار گذاشته شد و به احتمال بسیار زیاد در پایان فصل جاری از فوتبال خداحافظی می کند.

لیگ برتر فوتبال ایران در تسخیر پیرمردها/ مسن ترین بازیکنان لیگ هفدهم چه کسانی هستند؟

3-مرتضی اسدی

اسدی از سال 84 و با پیراهن تیم صبا خود را به سطح فوتبال ایران معرفی کرد و پنج سال نیز در این تیم حضور داشت. او که اکنون 38 سال دارد با چهار سال حضور در تراکتورسازی به کاپیتان این تیم تبدیل شده بود اما در سال 93 به گسترش فولاد پیوست و سه سال نیز پیراهن این تیم را بر تن کرد.

با رفتن فراز کمالوند به صنعت نفت آبادان، اسدی که با کمالوند رفاقت دیرینه ای دارد همراه با او راهی آبادان شد تا کاپیتانی طلایی پوشان آبادانی را نیز تجربه کند. اسدی هم سال آخر فوتبالش را پشت سر می گذارد.

لیگ برتر فوتبال ایران در تسخیر پیرمردها/ مسن ترین بازیکنان لیگ هفدهم چه کسانی هستند؟

4-مهدی رحمتی

در مورد سن واقعی رحمتی ابهام وجود دارد از یک طرف برخی او را متولد سال 61 می دانند و از سوی دیگر سازمان لیگ تاریخ تولد او را هفتم تیر سال 59 اعلام کرده است. اگر تاریخ اعلام شده از سوی سازمان لیگ را ملاک در نظر بگیریم رحمتی اکنون وارد 38 سالگی شده و کم کم باید به فکر آویزان کردن دستکش هایش باشد.

رحمتی که با حضور کی روش شانسی برای بازگشت به تیم ملی ندارد تمام تمرکز خود را بر درخشش در تیم باشگاهی اش گذاشته و تاکنون در این کار موفق بوده است. این دروازه بان کهنه کار تنها بازیکنی است که همواره در همه ادوار مختلف لیگ برتر حضور داشته و به هیچ تیم خارجی یا دسته پایین تر نرفته است.

لیگ برتر فوتبال ایران در تسخیر پیرمردها/ مسن ترین بازیکنان لیگ هفدهم چه کسانی هستند؟

5-رحمان احمدی

احمدی که همین چند روز پیش یعنی روز هشتم مرداد وارد سی و هشت سالگی شد از سومین دوره برگزاری لیگ برتر و با قرار گرفتن درون دروازه تیم شموشک نوشهر نام خود را بر سر زبان ها انداخت. او سپس چهار سال پیراهن سایپا را بر تن کرد و بعد از آن به مدت دو فصل به سپاهان پیوست. در لیگ دهم درون دروازه پرسپولیس قرار گرفت و در لیگ یازدهم دوباره به سپاهان بازگشت. احمدی در لیگ دوازدهم دوباره سایپایی شد و سپس در لیگ های سیزدهم تا پانزدهم در سپاهان حضور داشت.

او امسال برای دومین سال پیاپی شاگرد مجید جلالی در تیم پیکان است و شاید در پایان فصل جاری از فوتبال خداحافظی کند. احمدی در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل نقش موثری در صعود تیم ملی ایفا کرد.

 لیگ برتر فوتبال ایران در تسخیر پیرمردها/ مسن ترین بازیکنان لیگ هفدهم چه کسانی هستند؟

6-امیرحسین صادقی

صادقی روزهای پایانی 37 سالگی اش را سپری می کند و 15 شهریور امسال وارد 38 سالگی می شود. این مدافع کهنه کار از لیگ سوم تا هفتم با پیراهن استقلال به میدان رفت، در لیگ هشتم به مس کرمان پیوست و سپس در بازگشت به استقلال تا لیگ دهم در این تیم ماند.
صادقی در دوره یازدهم به تراکتورسازی رفت و پس از آن دوباره به استقلال بازگشت و سه فصل دیگر پیراهن آبی ها را بر تن کرد. او در لیگ پانزدهم به صبا رفت و از فصل گذشته تاکنون در پیکان حضور دارد. صادقی در جام جهانی 2006 نیمکت نشین بود اما در جام جهانی 2014 برزیل در هر سه بازی در ترکیب اصلی قرار داشت. این بازیکن نیز به احتمال زیاد با پیراهن تیم پیکان فوتبال خود را به پایان می رساند.

لیگ برتر فوتبال ایران در تسخیر پیرمردها/ مسن ترین بازیکنان لیگ هفدهم چه کسانی هستند؟

7-حسین بادامکی

بادامکی که بزودی وارد 36 سالگی می شود از لیگ اول تا پنجم در ابومسلم حضور داشت و در لیگ ششم به پرسپولیس پیوست و تا پایان لیگ یازدهم پیراهن سرخپوشان را بر تن کرد. او در دوازدهمین دوره لیگ برتر به ملوان رفت و پس از آن ترجیح داد به لیگ دسته اول رفته و حضور در تیم پدیده را تجربه کند.
بادامکی در لیگ های سیزدهم و چهاردهم بازیکن تیم صبا بود و در لیگ پانزدهم به پدیده پیوست، او از فصل گذشته تاکنون کاپیتان تیم سیاه جامگان است و هیچ بعید نیست آخر فصل جاری کفش های خود را آویزان کند.

لیگ برتر فوتبال ایران در تسخیر پیرمردها/ مسن ترین بازیکنان لیگ هفدهم چه کسانی هستند؟

8-سید جلال حسینی

کاپیتان ملی پوش تیم پرسپولیس تنها بازیکنی است که با سه تیم مختلف قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرده است، او که در حال حاضر 36 سالگی اش را پشت سر می گذارد حضور در لیگ برتر را از دومین دوره این رقابتها با بازی در تیم شهرش یعنی ملوان بندرانزلی تجربه کرد و بعد از آن با ملوان به لیگ یک رفت. در بازگشت ملوان به لیگ برتر نیز این تیم را همراهی کرد و از لیگ پنجم تا هشتم در سایپا، نهم تا یازدهم در سپاهان و دوازدهم و سیزدهم در پرسپولیس بازی کرد.

حسینی پس از آن به الاهلی قطر رفت و در بازگشت به ایران به نفت تهران پیوست، او از لیگ شانزدهم تاکنون کاپیتان پرسپولیس است و تا پایان لیگ هجدهم با این تیم قرارداد دارد.

لیگ برتر فوتبال ایران در تسخیر پیرمردها/ مسن ترین بازیکنان لیگ هفدهم چه کسانی هستند؟

 

انتهای پیام/

مسن ترین بازیکنان لیگ برتر فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
پدیده ای در کره زمین مزخرف تر از فوتبال وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۵۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
تا وقتی سالم زندگی میکنه توانشو داره میتونه بازی کنه
Iran (Islamic Republic of)
فوتبالی
۱۲:۵۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
این پیرمردها پس کی از فوتبال خداحافظی می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۰:۳۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
امیرحسین صادقی جاداره هنوز مثل عنایتی تا۴۵سالگی تا جدوابادش رو نبنده ول کن نیست بلدم نیست ،گردن کلفت شده همه رومیزنه ،وای خدا این پیرا کی میرن دم قدیمیها گرم بخدا فخرفروشی کی کردن بدون حاشیه بودن ،ماشین مدل مو کی نشان مردم دادن گناه داره فخرفروشی گناه
آخرین اخبار