اعضای حزب حاکم رژیم صهیونیستی از نخست‌وزیر این رژیم خواستند به سبب متهم شدنش به فساد مالی، از سمت خود کناره‌گیری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه میدل ایست مانیتور؛ اعضای حزب لیکود از «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، خواستند به دلیل اتهامات فساد مالی و جدی شدن محاکمه وی، از سمت خود کناره‌گیری کند؛ زیرا رسوایی نخست وزیر به زیان حزب تمام خواهد شد.

میدل ایست مانیتور نوشت هنوز هم نمایندگانی در حزب لیکود حضور دارند که از نتانیاهو حمایت می‌کنند؛ اما صدای «اکثریت خاموش» حزب بلندتر از هر زمان دیگری شده است. این نمایندگان تاکید دارند نتانیاهو باید هرچه سریعتر و پیش از لطمه خوردن به وجهه حزب، از نخست‌وزیری کناره‌گیری کند.

 «گیل شاموئلی»، از اعضای ارشد کمیته مرکزی لیکود، در این باره گفت: اعضای حزب به اصل «اطاعت» پایبند هستند و از ریاست حزب حمایت می کنند؛ اما مشکل اینجاست که ما امروز با یک قانون‌شکنی و معضل اخلاقی مواجه هستیم که نمی‌تواند بیش از این ادامه یابد.

وی در ادامه افزود: افرادی در اطراف نتانیاهو حضور دارند که تلاش می‌کنند او را «همه چیز» جلوه دهند؛ اما حزب لیکود که فقط نتانیاهو نیست. واضح است پس از صدور حکم علیه نتانیاهو، او بلافاصله باید استعفا دهد. در واقع نتانیاهو هم شخصا همچین کاری را انجام داده بود. او «ایهود اولمرت» را مجبور کرد یک سال پیش از صدور حکم دادگاه، از سمت خود استعفا دهد. بنابراین نتانیاهو مجبور است آنچه برای دیگران می‌خواهد، خود نیز انجام دهد.

شاموئلی در ادامه اظهار داشت: اگر دادگاه به متهم بودن نتانیاهو رای دهد، اطمینان دارم وزرای دولت به جای دفاع از او و اثبات بی‌گناهی‌اش، تمام تلاش خود را بر روی برکناری «بی بی» (نتانیاهو) متمرکز می‌کنند.

طبق اعلام رسانه‌های رژیم صهیونیستی، محاکمه بنیامین نتانیاهو قطعی است و جلسات بازجویی از او در ستاد مبارزه با فساد وابسته به پلیس اسرائیل، تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی ادامه خواهد یافت. نتانیاهو در دو پرونده فساد مالی متفاوت تحت بازجویی قرار دارد.

 

انتهای پیام/

اعضای حزب حاکم فلسطین اشغالی از نتانیاهو خواستند استعفا کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار