همدان؛

25 کاروان از فرودگاه همدان عازم حج شد

مدیر فرودگاه همدان گفت: امسال 3هزارو448 زائراز فرودگاه همدان عازم مدینه منوره شدند.

25 کاروان از فرودگاه همدان عازم حج شدبهگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سهراب کلوندی مدیرفرودگاه همدان در نشست صمیمی با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه این فرودگاه امسال  استان همدان میزبان زائران کردستان نیز بود  افزود: 25 کاروان در قالب 3 هزار488 زائردر قالب 13پرواز از این فرودگاه عازم مدینه منوره شدند همچنین برگشت زائران به استان نیز در نمیه دوم شهریورماه خواهد بود.  

وی با بیان اینکه پروازهای خروجی تاخیری نداشت واگر هم تاخیری رخ داد برای پرواز های ورودی بود ادامه داد: امسال نسبت به مشابه سال 94  51 درصد افزایش داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه تعداد پرواز ها نیز 44 درصد افزایش داشته است خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم که مردم همدان از عملکرد فرودگاه رضایتمند باشند.

 مدیر فرودگاه همدان درباره پرواز حج افزود: از مجموع 54 فرودگاه کشور، 20 فرودگاه ایستگاه پروازی حج هستند که فرودگاه استان همدان از نظر تعداد پرواز و شمار زائران جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده است.

 کلوندی اظهار داشت: در گذشته مشکلاتی همچون کمبود فضای ترانزیت، کمبود فضای نمازخانه و کمبود سرویس بهداشتی محسوس بود که خوشبختانه با پیگیری‌های لازم تمامی این مشکلات مرتفع شده است.

  وی با تأکید بر اینکه وظایف شرکت‌ فرودگاه‌ها ایجاد بستر و زیرساخت لازم برای پرواز ایمن است، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌هایی همچون باند، پارکینگ هواپیما، سیستم‌های کمک ناوبری، تجهیزات ایمنی و امنیتی، ایجاد تسهیلات مناسب برای مسافران همچون تأمین پارکینگ، ایجاد راه‌های هوایی و مدیریت بر این راه‌ها و خدمات امدادونجات فرودگاهی از جمله این وظایف است.

 کلوندی با بیان اینکه با شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات هوایی لینک هستیم و تسهیلات لازم را برای آنها در فرودگاه مهیا می‌کنیم، تأ کید کرد: هر گونه تأخیر، کنسلی و سایر مشکلات به دفاتر خدمات هوایی مربوط می‌شود که سازمان هوایی کشور وظیفه نظارت بر این آژانس‌ها را دارد.

 وی بیان کرد: با توجه به اینکه فرودگاه همدان میزبان زائران کردستانی و اهل‌تسنن نیز است، 10 واحد حمام نیز برای این افراد ساخته شده است.

 کلوندی تأکید کرد: با وضعیت موجود فرودگاه همدان، توانایی و ظرفیت انجام بیش از 10 پرواز در هر روز از فرودگاه همدان وجود دارد.

 وی به پروژه‌های موجود در فرودگاه اشاره کرد و گفت: پروژه ترمینال فرودگاه از سال 90 آغاز شده است اما اکنون برای تکمیل به 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد همچنین پروژه ساختمان عملیاتی فرودگاه 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم در ماه‌های آینده به بهره‌برداری برسد.

 وی محوطه‌سازی فرودگاه را از دیگر پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: این پروژه از سال 94 با اعتبار 2 میلیارد تومان آغاز شده بود که با مناقصه انجام شده در سال گذشته امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

 وی درباره پروژه سردرب فرودگاه نیز عنوان کرد: این پروژه از سال 94 آغاز شده بود که تا نیمه دوم سال گذشته 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و 80 درصد نیز در 2 ماه امسال انجام شد.

 مدیر فرودگاه همدان از انجام 2300 پرواز از فرودگاه همدان در سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این فرودگاه تنها فرودگاه مسافربری نبوده و اهداف آموزشی، اورژانسی، امدادی و تفریحی و نظامی نیز دارد بنابراین فقط 316 پرواز مسافربری و 143 پرواز اورژانسی در سال گذشته انجام شده است.

 کلوندی با بیان اینکه در سالجاری 423 پرواز از فرودگاه همدان انجام شده است، یادآور شد: تعداد پروازها نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد محسوسی نداشته است.

 وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال هواپیمایی جمهوری اسلامی 20 دستگاه هواپیما خریداری و 4 دستگاه وارد کرده است با استاندار همدان رایزنی‌های لازم انجام شده تا یکی از این هواپیماها در این فرودگاه فعال باشد چرا که این هواپیماها ظرفیت 70 نفر دارند و با توجه به اینکه تعداد مسافر تعیین‌کننده نیست بنابراین موفق خواهند.

مدیر فرودگاه به عملکرد 4 ماهه فرودگاه همدان اشاره کرد وافزود: از ابتدای امسال تاکنون 5 هزار و663 مسافر اعزام بشکل رفت وبرگشت داشته ایم  که نسبت به مشابه پارسال 6 درصد افزایش را به ود اختصاص داده است.

کلوندی با تأکید بر اینکه فرودگاه آمادگی پرواز عتبات عالیات را دارد، گفت: باید سازمان حج و زیارت بیمه زائران را تأمین کند که بر اساس رایزنی‌های انجام شده از اوایل شهریور این موضوع انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ ج

فرودگاه همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.