ملی پوش دو و میدانی جانبازان و معلولین گفت: کسب مستقیم سهمیه مسابقات پارآسیایی 2018 اندونزی باعث شد یک قدم به پارالمپیک توکیو نزدیکتر شوم.

سامان پاکباز در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: بعد از رقابت های جهانی لندن با کسب مدال نقره توانستم سهمیه مستقیم حضور در مسابقات پارآسیایی اندونزی را بدست آورم و یک قدم به پارالمپیک نزدیکتر شوم.


او افزود: به دلیل کسب سهمیه نیاز به حضور در مسابقات انتخابی بازی های اندونزی را ندارم و از این زمان برای کسب مدال طلای مسابقات پارآسیایی 2018 اندونزی تلاش می کنم.


به دنبال ارتقاء رکورد جهان در مسابقات هستم


پاکباز ادامه داد: به صورت انفرادی تمریناتم را زیر نظر مربی ادامه می دهم تا زمانی که اردوهای تیم ملی به صورت متمرکز تشکیل شود و تلاش میکنم آمادگی جسمانیم را تا زمان اعزام حفظ کنم.هدفم کسب سکویقهرمانی در هر دو رشته پرتاب دیسک و پرتاب وزنه است و امیدوارم بتوانم رکورد جهان را ارتقا دهم.


دارنده مدال نقره در مورد سطح مسابقات جهانی لندن عنوان کرد:اعتبار رقابت های جهانی نسبت به پارالمپیک کمتر است اما در این دوره از مسابقات جهانی شاهد افزایش کیفیت فنی مسابقات بودیم چرا که در دوره قبل در قطر من با ثبت رکورد 46 متر به مدال طلا ر سیدم اما در لندن با ثبت رکورد 50 متر موفق به کسب مدال نقره شدم.


او تصریح کرد: حتی تیم ملی نسبت به دوره قبل یک طلا کمتر کسب کرد و این نشان از ارتقا سطح مسابقات و بازی ها دارد و باید برای موفقیت و کسب مدال تلاش بیشتری کرد.


پاکباز بیان کرد: بعد از پارالمپیک ریو بلافاصله تمریناتم را به صورت انفرادی آغاز کردم چرا که فدراسیون رکوردر سختی را برای ورود به تیم ملی مشخص کرده بود و برای رسیدن به آن باید تمرینات زیادی را پشت سر می گذاشتم و خوشحالم که نتایج زحماتم را با کسب مدال در رقابت های جهانی گرفتم.


سختگیری داوران رنگ مدال ها را در لندن تغییر داد


او در مورد داوری رقابت های لندن افزود: در پرتاب های ایستاده قوانین و خطاها مشخص است اما در پرتاب های نشسته بازیکنان به داوری ها اعتراض داشتند که سختگیری های زیادی انجام شده و اگر قضاوت بهتری صورت می گرفت شاید رنگ مدال ها تغییر می کرد البته بحث داوری در مورد تمام کشورها یکسان بود.


دارنده مدال نقره افزود: باید تمام ملی پوشان در اردوها تلاش بیشتری کنند تا با آمادگی کامل در رقابت ها حاضر شوند تا تاثیر داوری عملکرد بر عملکرد آنها در مسابقات بین المللی کاهش پیدا کند.


پاکباز در مورد عملکرد تیم ملی جوانان در سوئیس گفت: ملی پوشان ما افتخارات زیادی را رقم زدند و می توان به پشتوانه تیم بزرگسالان امیدوار بود و ادامه این عملکرد می تواند جایگاه تیم ملی را در بازی های پارآسیایی 2018 اندونزی از نظر کسب مدال ارتقا دهد.


ملی پوش دو و میدانی جانبازان و معلولین در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم بتوانم در مسابقات بین المللی پیش رو مدال های خوش رنگی را کسب کنم و باز هم شاهد درخشیدن نام ایران در میادین جهانی باشیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار