اهواز؛

بحران آب شرب روستایی در ایذه و باغملک/تشنگی در جوار آب

نماینده مردم ایذه و باغملک از بحرانی بودن وضعیت آب شرب روستایی در این بخش ها خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هدایت‌اله خادمی، نماینده ایذه و باغملک گفت:2 ماه است که بعضی از بخش‌های ایذه و باغملک آب ندارند و با تانکر از منطقه‌های اطراف آبرسانی می شوند.

وی اظهار کرد: جای تاسف دارد که 200 کیلومتر آن طرف‌تر از ایذه رودخانه کارون عبور می‌کند ولی امکان استفاده‌ از این آب برای مردم این شهرها وجود ندارد.


نماینده ایذه و باغملک گفت: در حال حاضر وضعیت بهداشتی آب شرب برای مردم مدنظر نیست وتنها اولویت این مردم و تامین آب برای نوشیدن و کارهای روزمره است و نکات بهداشتی را در نظر نمی‌گیرند.


خادمی بیان کرد: همه مخازنی که آب با آن‌ها انتقال داده می‌شود، آلوده هستند و مقدار فلزات و نمک در این مخازن بالا است که ممکن است مشکلات زیادی برای سلامتی مردم ایجاد کند.

وی افزود:مردم ایذه و باغملک نیازمند آب شرب و تامین برق که از ضروریات زندگی هستند می باشند.

وی گفت: راه نجات از این بی آبی برداشت آب از رودخانه کارون برای مصارف منطقه ایذه و باغملک است و اگر اقدامی در این مناطق صورت نگیرد مردم مجبور به مهاجرت می‌شوند .

نماینده ایذه و باغملک افزود: باید هرچه سریع‌تر کلنگ‌زنی انتقال آب برای ایذه و باغملک انجام شود دولت مناقصاتی در این زمینه طرح کرده ولی به دلیل مشکل تامین منابع مالی و فایناس، منتظر بانک مرکزی هستیم.


انتهای پیام/م

بی آبی در کنار یکی از بزرگترین سدهای کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار