مشاور ارشد کاخ سفید ادعا کرد بمب‌گذاری در مسجد «دارالفاروق» ایالت مینه‌سوتا توطئه حزب چپ علیه رئیس‌جمهور آمریکا بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ «سباستین گورکا»، مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر بی‌توجهی ترامپ به حادثه بمب‌گذاری مسجد مینیاپولیس مدعی شد بمب‌گذاری در مسجد «دارالفاروق» در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا توطئه حزب چپ (دموکرات ها) علیه رئیس جمهور این کشور بوده است.

گورکا در دفاع از ترامپ به شبکه ام اس ان بی سی گفت: دلیل اینکه رئیس جمهور تاکنون در این زمینه اظهارنظر نکرده این است که انگیزه ایدئولوژیک برای بمب گذاری در این مسجد مشخص نیست.

ادعای مشاور ارشد کاخ سفید: بمب‌گذاری در مسجد «دارالفاروق» توطئه حزب چپ علیه ترامپ است

وی ادامه داد: یک قانون اصلی وجود دارد؛ اینکه همه گزارش‌های اولیه نادرست است. این موضوع نیازمند بررسی بیشتر است و باید عامل آن شناسایی شود. ما طی شش ماه گذشته شاهد جرایم متعددی از سوی جناح چپ بوده ایم که به اشتباه به جناح راست نسبت داده اند. بنابر این باید منتظر ماند و اجازه داد تا مقامات محلی ارزیابی خود را ارائه کنند. سپس کاخ سفید نظر خواهد داد.

بی توجهی دونالد ترامپ به این حادثه و واکنش نشان ندادن به آن انتقاد بسیاری از کاربران شبکه‌های مجازی را به دنبال داشته است. کاربران شبکه‌های مجازی در پیام‌هایی پر طعنه اعلام کردند دروغگو خواندن رسانه‌های آمریکا و بازی گلف برای رئیس جمهور مهمتر از بمب گذاری در مسجد مسلمانان است.

روز شنبه (۵ اوت) شخصی ناشناس اقدام به پرتاب مواد انفجاری دست‌ساز از پنجره به داخل مسجد «دارالفاروق»کرد. بنابر اعلام مقامات پلیس، بر اثر این حادثه هیچکس زخمی نشد و فقط به ساختمان مسجد آسیب رسید. «مارک دیتون»، فرماندار مینه‌سوتا، درباره این انفجار گفت: اقدامی بسیار وحشتناک، تجاوزکارانه و وحشیانه‌ای بود. هر کاری که لازم باشد برای متوقف کردن اینگونه حملات انجام خواهم داد.

«ریک تورنتون»، مامور ارشد اف بی آی در این مورد گفت: جای خوشحالی است که این بمب گذاری تلفات جانی نداشته است و خسارات وارده قابل جبران است. حمله به محل عبادت مسلمانان می‌تواند موجی از خشم و نفرت در کشور ایجاد کند. به همین منظور ما همه تلاش خود را برای شناسایی عامل یا عاملان حادثه به کار می‌بندیم.

در همین حال، وزارت امنیت داخلی آمریکا این حمله را به شدت محکوم و اعلام کرد از حقوق معنوی، آزادی و ایمنی اقلیت‌ها حمایت می‌کند.


انتهای پیام/

 

چه کسی مسئول بمب‌گذاری در مسجد ایالت مینه‌سوتا است؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار