معاون نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور گفت: نظام بودجه‌ریزی کشور با روش کنونی به سامان نمی‌رسد و به طور اجتناب‌ناپذیر باید تغییر کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  سیدرحمت الله اکرمی معاون نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور امروز در همایش سراسری معاونان نظارت مالی و رؤسای خزانه معین استان ها که در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اینکه نظام بودجه ریزی کشور به این روش به سرانجام نمی‌رسد اظهار داشت: برای بودجه‌ریزی عملیاتی باید حسابداری تعهدی شود.

وی با بیان اینکه مجموع بودجه عمومی دولت در امسال 346 هزار و 700 میلیارد تومان است عنوان کرد: درآمد چهار ماه نخست امسال 66 هزار و 700 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28.4 درصد افزایش یافته است.

اکرمی با بیان اینکه درآمد نفت امسال تاکنون 26 میلیارد تومان گزارش شده است گفت: 30 هزار میلیارد تومان از درآمد امسال از محل منابع مالیاتی و گمرکی و 8000 میلیارد تومان نیز از محل سایر منابع بوده که مجموع این میزان در مقایسه با درآمد نفتی قابل توجه است و موضوع عدم اتکا به نفت از درخواست‌های مقام معظم رهبری و برنامه‌های توسعه‌های است.

وی با اشاره به اینکه در مقابل منابع بودجه مصارفی نیز وجود دارد افزود: میزان بازپرداخت اوراق مشارکت منتشر شده سال گذشته 24 هزار میلیارد تومان است و با تأکیدات فراوان یک روز هم به تعویق نیفتاده و از طرفی یارانه‌ها و حقوق و مزایای کارکنان دولت نیز به موقع پرداخت شده است.

اکرمی یکی از مشکلات معاونان نظارت مالی را راهبری ذی‌حسابان دانست که باید نظام‌مند و هماهنگ شود و عنوان کرد: امید داریم با وجود تمام کمبودها در نظام بودجه‌ای با انضباط و اقدامات مالی علاوه بر کاهش اتکا به نفت برنامه مصوب قانونی در کشور ایجاد شود.

وی خزانه‌داری الکترونیکی را یکی از سه طرح اقتصاد مقاومتی وزارت اقتصاد و دارایی دانست و گفت: در 2 سال گذشته و قبل از اجرای مولدسازی دارایی دولت اطلاعاتی از میزان دارایی‌های دولت وجود نداشت و البته اکنون نیز به درستی وجود ندارد.

اکرمی با بیان اینکه بودجه عمومی کل کشور 346 هزار و 700 میلیارد تومان و دارایی‌های دولت 400 تا 500 هزار میلیارد تومان است عنوان کرد: درآمد نفت سال گذشته 74 هزار میلیارد تومان بوده و میزان مصوب امسال 105 هزار میلیارد تومان است و 400 تا 500 هزار میلیارد تومان دارایی دولت در مقابل این درآمد وحشتناک است.

وی افزود: علاوه بر اطلاعات ناقص از میزان دارایی‌های دستگاه های اجرایی حتی اطمینان از استفاده مناسب از آنها نیز وجود ندارد.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام /ی

 

تغییر در نظام بودجه‌ریزی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.