سنندج؛

سخت ترین شغل، شغل خبرنگاری است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: خبرنگاری از جمله مشاغل سخت است چراکه با بیان واقعیات و حقایق جامعه بین مردم و مسئولین ارتباط برقرا می کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛رسول شیخی‌زاده مدیرکل کمیته امداد کردستان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار در سنندج، گفت : براساس تجربیاتی که در بین مشاغل مختلف دارم بر این باور هستم که شغل خبرنگاری از سخت‌ترین مشاغل است چراکه با بیان واقعیات و حقایق جامعه بین مردم و مسئولین ارتباط برقرا می کند.

وی ضمن تقدیر از تلاش های اصحاب رسانه افزود: هر کسی در هر لباس و صنفی که به امداد کمک کند نقش اصلی خود را در راستای محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان انجام می دهد.

 شیخی زاده بیان کرد: در نشریات و سایت‌ها به نقش لایه‌های مختلف اجتماعی به محرومیت‌زدایی بپردازید به نحوی که همه لایه‌های جامعه ما بدانند می‌توانند در این راستا نقش‌آفرینی کنند.

 وی افزود: هیچ موسسه خیریه را رقیب خود نمی‌دانیم، گفت: بنای ما تعامل با همه بخش‌ها است و در این راستا نیز جلساتی با خانه خیرین و غیره با هدف هدفمند کردن حمایت‌ها برگزار می‌کنیم.

طلاق عامل 5 درصد پوشش خانواده‌های مددجو در کردستان

 وی با بیان اینکه دلیل پوشش 2 هزار 352 نفر از مددجویان زیرچتر امداد طلاق والدین است، گفت: 5 درصد از جامعه هدف امداد را این طیف به خود اختصاص می‌دهند و یک‌درصدشامل 422 خانوار نیز فاقد والدین هستند.

به گفته شیخی زاده 38 هزار 619 نفر بیمه پایه و 58 هزار و 586 نفر بیمه مکمل هستند،بیان کرد: با 256 مرکز درمانی قرار داد بسته‌ایم.

 وی  بیان کرد: فعالیت بیمه خدمات درمانی مددجویان شهری مورد حمایت 24 هزار و 486 مورد با صرف هزینه‌ای بالغ بر 37 میلیارد و 452 میلیون 986 هزار ریال بوده است

شیخی زاده با ارائه گزارشی از عملکرد امداد طی چهار ماهه امسال گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 347 فقره در خواست جدید اشتغال در حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در دست بررسی و نیازسنجی است.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان بیان کرد: در چهار ماهه اول امسال تعداد 655 نفر از متقاضیان تسهیلات مشاوره و استعدادسنجی شده است.

به گفته وی، در حال حاضر 802 پرونده با مبلغ پیشنهادی 106 میلیارد ریال در وصف ارجاع به منابع اعتباری قرار دارند.

شیخی‌زاده اظهار کرد: 19 هزار و 639 خانوار برابر 44 درصد از این خانواده‌ها به دلیل فوت سرپرست خانوار، 16 هزار و 250 خانواده برابر 36 درصد به علت از کارافتادگی و 3 هزار و 20 خانوار برابر با 7 درصد به دلیل بیماری سرپرست خانوار زیرپوشش خدمات کمیته امداد کردستان هستند.

 انتهای پیام/  م ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار