معاون توسعه و امور زیر بنایی اداره کل عشایر فارس از اعزام ۱۵ تیم پزشکی و بهداشتی به مناطق عشایری استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جاوید حیاتی معاون توسعه و امور زیر بنایی اداره کل عشایر فارس گفت: این اکیپ های 5 نفره شامل پزشک متخصص، عمومی، ماما و بهداشت یار با حضور در مناطق عشایری استان به 27 هزار و 279 خانوار عشایر کوچرو خدمات درمانی و بهداشتی ارئه می دهند.


وی افزود: گروه های سیار بهداشتی علاوه بر معاینه بیماران در زمینه های کنترل بهداشت مدارس عشایری ،چادرهای محل سکونت آنان و بهداشت آب شرب عشایر نیز مشاوره های لازم را ارائه می دهند.


حیاتی بیان کرد: بیش از 85 درصد خانوارهای عشایر کوچرو، خارج از شعاع 5 کیلومتری شبکه های بهداشتی و خانه های بهداشت زندگی می کنند و برای ارائه خدمات بهداشتی به آن ها گروه های سیار به این مناطق اعزام می شود.


وی اظهار داشت: تعدادی از خانوار های عشایر کوچرو از خدمات دفترچه های سلامت استفاده می کنند و سرپرستان خانوار هم در صورت تمایل می توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی ویژه روستاییان و عشایر برای دریافت مستمری بازنشستگی بهره مند شوند.


حیاتی ادامه داد: در این طرح، سرپرستان خانوار تنها با پرداخت 15 درصد حق بیمه می توانند از مزایای آن پس از بازنشستگی بهره مند شوند.


معاون توسعه و امور زیر بنایی اداره کل عشایر فارس تصریح کرد: بیشتر خانوار های عشایر سیار و کوچرو در شهرستان های اقلید، آباده، فیروزآباد، قیرو کارزین، خنج، جهرم، فسا، داراب و لار زندگی می کنند.


استان فارس قطب عشایر کشور است و سه و نیم درصد از جمعیت استان و ۱۲ و نیم درصد از عشایر کل کشور را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/ر


اعزام ۱۵ تیم پزشکی به مناطق عشایری فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار