بیرجند؛

افتتاح۴۰ پروژه آموزشی، بهداشتی و درمانی در خراسان جنوبی

رئیس دانشکاه علوم پزشکی بیرجند از سفر وزیر بهداشت در شهریور ماه و افتتاح ۴۰ پروژه آموزشی، بهداشتی و درمانی در این سفر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  قائمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ظهر امروز در نشست خبری با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی از اسفند ماه سال گذشته تا مرداد ماه امسال گفت : افتتاح بیمارستان رازی ، افتتاح مرکز رادیوتراپی انکولوژی ایران مهر، افتتاح اورژانس بیمارستان شهدای قاین، استقرار دومین اورژانس هوایی خراسان جنوبی در طبس ، راه‌اندازی بیمارستان 148 تختخوابی حضرت رسول (ص) فردوس از جمله مهمترین فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی در 6 ماهه گذشته بود.


وی همچنین افزود : آزمون صلاحیت بالینی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد و آزمون دستیاری بالینی برای نخستین بار در دانشگاه انجام شده است.


قائمی با اشاره به برنامه‌های پیش رو افزود: روز شنبه آینده سفر معاون غذا و دارو وزارت بهداشت را به خراسان جنوبی داریم و شهریورماه میزبان سفر وزیر بهداشت به استان خواهیم بود که در این راستا 40 پروژه که بیشتر آموزشی، بهداشتی و درمانی است افتتاح خواهند شد.


رییس دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند از پذیرش دانشجوهای غیرایرانی در دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند خبر داد و تصریح کرد: 9 نفر در رشته مامایی، پنج نفر در رشته پزشکی و دو نفر در رشته دندانپزشکی از مهر ماه امسال مشغول تحصیل خواهند شد.


قائمی افزود: بخش جراحی قلب، داخلی قلب، سی‌سی‌یو و اینترونشن قلب به بیمارستان رازی منتقل می‌شود که فعال شدن کامل بیمارستان را در پی خواهد داشت.


وی اظهار داشت:بزرگترین هدف نظام سلامت حفظ وارتقای سلامت مردم است.


خراسان جنوبی با حدود 800 هزار نفر جمعیت دارای 11 بیمارستان در 11 شهرستان استان است که با 950 تخت بیمارستانی فعال به بیماران خدمات دهی می کند
انتهای پیام/ک


سفر احتمالی وزیر بهداشت به خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.