صحفی: برای اعتماد سازی و کمک به رونق اقتصادی و تعامل با کسبه قانونمند نصب صندوق مکانیزه فروش در واحدهای صنفی مشمول در استان ضرورت داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سید ابراهیم صحفی اظهارکرد:با اشاره به ضرورت آموزش و آگاه شدن اصناف استان قم از قوانین مالیاتی ، اگر کسبه و بازاریان استان تکالیف مالیاتی خودشان را بدانند و به آن عمل کنند، تعداد زیادی از آن‌ها از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم افزود: برخی افراد تصور می‌کنند که اگر پروانه کسب نگیرند و اظهارنامه مالیاتی را ارسال نکنند و فعالیت اقتصادی خود را پنهان کنند به نفعشان است، در حالی که این کار موجب جرایم سنگین مالیاتی و عدم برخورداری از بخشودگی‌ها و مشوق‌های مالیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: اداره دارایی به دنبال اخذ مالیات از واحدهای صنفی ضعیف و کوچک نیست و پرونده واحدهای صنفی کوچک و متوسط اکثرا مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد.

صحفی افزود: با اشاره به ضرورت کمک دولت به اصناف در زمینه مالیات، شایسته است با توجه به رکود بازار و برای اعتماد سازی و کمک به رونق اقتصادی و تعامل با کسبه قانونمند و دارای پروانه کسب و پرونده مالیاتی، بر اساس برگه قطعی سال‌های قبل عمل شود و توافقاتی که هر ساله فیمابین اتاق اصناف و سازمان امور مالیاتی انجام می‌شود، ملاک عمل قرار گیرد.

وی تصریح کرد : بررسی تراکنش‌های بانکی باید با آماده سازی شرایط و زیر ساخت انجام گیرد، یکی از الزامات شفاف سازی، نصب صندوق مکانیزه فروش در واحدهای صنفی مشمول است که باید هر چه سریعتر با همکاری اداره امور مالیاتی قم، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی، نسبت به اجرای آن اقدام شود.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم گفت: باید برای نصب صندوق مکانیزه فروش در واحدهای صنفی مشمول در استان با همکاری اداره امور مالیاتی قم، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی اقدام شود.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم  خاطرنشان کرد:با بیان اینکه اصناف در استان یک حوزه گسترده با بیش از 30 هزار واحد صنفی است،  به واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب در قم توصیه می‌کنم که هر چه سریع تر برای اخذ پروانه کسب و اجرای قوانین اقدام نمایند.

انتهای پیام/ح

ضرورت نصب صندوق مکانیزه فروش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار