برای اینکه بتوانم در کنکور امسال موفق شوم در طول سال تحصیلی بین 4 تا 7 ساعت و در روزهای که تعطیل بودم بین 10 تا 12 ساعت مشغول درس خواندن خارج از ساعات مدرسه بودم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ علیرضا ابویی دانش آموز متولد 6/1378 /28 از شهرستان مهریز رتبه 882 منطقه سه استانی در آزمون علوم ریاضی سال 96 راکسب کرد.

ابویی که در دبیرستان نمونه دولتی شهرستان مهریز تحصیل کرده است یکی از دلایل موفقیت خود را شناخت هدف دانست و گفت: شناخت باعث ایجاد انگیزه و در نتیجه عامل پشتکارش شده است.

این دانش آموز18ساله مهریزی که با پشتکار و مطالعه کتاب های درسی توانست رتبه 882 ریاضی  را در سال جاری کسب کند ادامه داد :زمان بندی درست در هنگام مطالعه مهمترین عامل موفقیت او بوده است.

وی گفت:برای اینکه بتوانم در کنکور سال 96 موفق شوم در طول سال تحصیلی بین 4تا 7 ساعت و در روزهای که تعطیل بودم بین 10 تا 12 ساعت مشغول درس خواندن خارج از ساعات مدرسه بودم.

ابویی افزود: بدانیم چه زمانی مطالعه تمام می شود و چه مدت برای بازخوانی مطالب نیاز است همه اینها باید از قبل مشخص باشد و الا جز سردرگمی چیزی برای مطالعه کننده حاصل نخواهد شد.

وی وجود انگیزه و هدف را برای راهیابی داوطلبان به دانشگاه مهم دانست و افزود: داشتن هدف و انگیزه ضرورت دارد که می توان با هدف و تجسم به  آینده رتبه مورد نظر را کسب کرد.

ابویی به جوانان خصوصا کسانی که در حال حاضر مشغول انتخاب رشته هستند توصیه کرد: مکان تحصیل مهم نیست با توجه به علاقه انتخاب رشته کنند.

وی گفت:در آزمون های قلم چی به مدت دو سال شرکت می کردم دو سال عضو قلم چی بودم.

دانش آموز مهریزی گفت :به دوستان و هم سن و سالان خودم که قصد شرکت در کنکور را دارند پیشنهاد می‌کنم که پیش از شرکت در کلاس‌های کنکور ابتدا خود و هدفشان را بشناسند و بعد اقدام به این کار کنند نه اینکه چون دوستشان به کلاس رفته، آن‌ها هم حتما این کار را انجام دهند.

وی گفت:با توکل بر خدا و داشتن انگیزه به موفقیت رسیدم وموفقیتم را بیش از هرچیز مدیون پدر و مادرم هستم.

از خانواده عزیزم که همیشه مشوق و همراه و پشتیبان من بودند و دبیران و دوستانم که همواره در مراحل تحصیلی کنارم بودند تشکر می کنم.

وی گفت:من در این یکسال  از مهمونی های خانوادگی ودوستانه ،تلوزیون،فضای مجازی از خیلی چیزها گذشتم و وقتم را در شبکه‌های اجتماعی هدر نمی‌دادم.

ابویی افزود:در یک سال آخر مانده به کنکور، برای اینکه بتوانم به موفقیت دست پیدا کنم و هدف مد نظرم را انجام دهم، روزانه دوازده ساعت مطالعه می‌کردم وسعی می کردم وقتی درس می خوانم حواسم کاملا جمع باشد.

وی ادامه داد:  اولویت اول من تربیت معلم است بعد از آن مهندسی مکانیک را ادامه خواهم داد.

انتهای پیام/ ی

زمان بندی درست در هنگام مطالعه مهمترین عامل موفقیت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.