به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت بهره برداری مترو تهران در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.
محمد احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران اظهار داشت: خطوط شبانهرزوی از ایستگاه امام خمینی(ره) آغاز، در ایستگاه شهر آفتاب متوقف، و مسافران وارد خط یک شده و قطار فقط در ایستگاه دروازه دولت که ایستگاه پایانی است، به صورت شبانه خدمترسانی میکند، اما در روز قطار طبق روال عادی فعالیت میکند.
وی در خصوص شبانهروزی شدن سایر خطوط مترو گفت: خط یک و 8 شبانهروزی شده و فاز دوم در خط 4 است که قطار فقط در ایستگاههای دروازه دولت، بیمه و مهرآباد شبانهروزی میشود و این کار ظرف چند روز آینده انجام میشود.
هابیل درویش مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه عنوان کرد: اول خط 8 مترو تهران حدفاصل ایستگاه شاهد تا نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در اردیبهشت سال 95 همزمان با افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب به بهره برداری رسید و فاز دوم که حدفاصل ایستگاه نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) است، طی روزهای اخیر افتتاح شد.
وی افزود: فاز سوم حدفاصل ایستگاه فرودگاه امام خمینی(ره) تا شهر پرند در صورت تأمین بودجه مورد نیاز، امسال به بهره برداری خواهد رسید.
هابیل درویش مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه بیان داشت: ساخت یک کیلومتر مترو 230 میلیارد تومان هزینه دارد و هم اکنون در ناوگان حمل و نقل ریلی به 10 رام قطار احتیاج داریم تا بتوانیم مسافران را با شرایط بهتری در خط 8 جابهجا کنیم.
وی با بیان اینکه به یک هزار واگن مترو نیازمند هستیم، گفت: اگر بتوانیم این واگنها را تأمین کنیم، ظرفیت جابهجایی مسافر به 2 برابر خواهد رسید.
انتهای پیام/