سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی گفت سئول و واشنگتن موافقت کردند پیش از انجام هرگونه اقدام نظامی علیه کره شمالی، آن را با یکدیگر به بحث بگذارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، پارک سو هیون – سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی – گفت سئول و آمریکا پذیرفته اند پیش از انجام هر اقدام در برابر پیونگ یانگ، آن را با یکدیگر به بحث بگذارند.

 سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی روز جمعه، گفت از آنجا که کره شمالی تهدید کرده است به جزیره آمریکایی گوام حمله خواهد کرد و نگرانی‌ها درباره احتمال انجام حمله پیشدستانه علیه کره شمالی از جانب واشنگتن افزایش یافته است، کره جنوبی و آمریکا توافق کرده اند پیش از انجام هرگونه اقدام، نخست آن را با یکدیگر در میان بگذارند.

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، مکالمه تلفنی میان رئیس دفتر امنیت ملی ریاست جمهوری کره جنوبی و هربرت مک‌مسترمشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا – 8 صبح روز جمعه به وقت محلی انجام گرفت و 40 دقیقه به طول انجامید.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در یک نشست مطبوعاتی گفت: «مقامات دو کشور شرایط امنیتی کنونی شبه جزیره کره را بررسی کردند و راه‌های رسیدگی به چنین تهدیدهایی را مورد بحث قرار دادند. دو طرف بار دیگر بر تعهد خود به همکاری نزدیک و شفاف برای برداشتن گام‌ها در هر مرحله در جهت کمک به حصول اطمینان از امنیت کره جنوبی، آمریکا و مردم آن‌ها تاکید کردند». 

کیم جونگ اون – رهبر کره شمالی سه شنبه گفت کشورش حمله به گوام – که چندین پایگاه نظامی آمریکا را در خود جای داده است – را بررسی می‌کند. هشدار رهبر کره شمالی در پی تهدید ترامپ به پاسخ آمریکا به پیونگ یانگ با «خشم و آتش» بیان شد.

 

انتهای پیام/

توافق آمریکا و کره جنوبی برای همکاری اطلاعاتی پیش از حمله احتمالی به کره شمالی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار