سازمان ملل خواستار پایان دادن به محاصره فرودگاه صنعا شد

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل بر لزوم پایان محاصره فرودگاه صنعا، پایتخت یمن، تأکید کرد.

سازمان ملل خواستار پایان دادن به محاصره فرودگاه صنعا شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در نشست خبری در نیویورک، بار دیگر خواستار پایان دادن به محدودیت ها بر فرودگاه صنعا، پایتخت یمن، برای کاستن از رنج غیرنظامیان در یمن شد.

دوجاریک افزود: در شرایطی که پروازهای منظم به عدن ادامه دارد، بیش از یکسال است که پروازهای تجاری به صنعا که محدود شده است. سازمان های بین المللی غیردولتی تأکید کردند که بستن فرودگاه صنعا در عمل به معنای در محاصره قرار گرفتن میلیون ها یمنی است و از تردد آزاد کالاهای تجاری و انسانی جلوگیری می کند.

وی خاطر نشان کرد: هماهنگ کننده امور انسانی تأکید کرد بازگشایی فرودگاه صنعا به کاستن از رنج غیرنظامیان کمک می کند و روشن است هر نوع اعمال محدودیت بر بنادر یا فرودگاه ها، رساندن کمک های انسانی را محدود می کند.

 

 

انتهای پیام/

سخنگوی گوترش خواستار پایان محاصره فرودگاه صنعا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
محاصره ظالمانه مردم یمن باید برداشته شود . سازمان ملل و کشورهای صادرکننده مجوز برای محاصره و کشتار مردم بیگناه و مظلوم یمن به عنوان جنایتکار باید محاکمه و مجازات شوند .
آخرین اخبار