محمدی دربازدید از آشپزخانه «زین»مدینه:

سلامتی زائران مهمترین اولویت سازمان حج و زیارت است

رئيس سازمان حج و زيارت در هفتمین روز حضورش در مدینه منوره از آشپزخانه «زین» مدینه منوره بازدید کرد.

سلامتی زائران مهمترین اولویت سازمان حج و زیارت استبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حمید محمدی صبح امروز جمعه 20 مردادماه با حضور در آشپزخانه «زین» مدینه منوره ، از نزدیک روند فعالیت و اقدامات انجام شده را مورد بررسی قرار داد.

رئيس سازمان حج و زيارت در جريان این بازديد ضمن اخذ گزارش از مدیر آشپزخانه و مسئولین بخش های مختلف با ذکر مواردی کاربردی در حوزه های مربوطه به حساسیت و اهمیت بالای کار آشپزخانه های ایرانی در کشور عربستان تاکید کرد و گفت: رعایت حساسیت ها در تمام  مراحل تهیه اقلام، طبخ و رساندن غذای سالم به زائر ضروری است.

حمید محمدی مهمترین مسئله را در سفر سلامتی زائر عنوان کرد و گفت: مجموعه خدمتگزاران اعزامی باید بر این موضوع مهم اهتمام لازم را داشته باشند تا زائران بتوانند بهترین فیض و معنویت را در سفر کسب کنند چرا که سیاست سازمان حج و زیارت بر اهمیت طبخ غذایی سالم و مناسب برای زائران ایرانی و افزایش هر چه بیشتر کیفیت غذای تهیه شده در آشپزخانه های مرکزی است.

مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت نیز که به اتفاق سرپرست روابط عمومی سازمان و رئیس ستاد مدینه منوره در  بازدید، ریاست سازمان را همراهی می کردند از حضور نماینده حراست سازمان در تمام آشپزخانه های پخت متمرکز زائران ایرانی خبر داد و گفت:  وظایف محوله از سوی حراست سازمان از جمله نظارت کامل بر توزیع غذا و غیره  در این آشپزخانه ها پیگیری می شود.

طبخ 7 هزار غذا برای زائران ایرانی در آشپزخانه های مدینه

حسین صمدی مدیر آشپزخانه زین مدینه منوره از پخت حدود 7 هزار غذا در این آشپزخانه خبر داد و گفت: این مهم با 32 نیروی کارآمد در حال انجام است و با همکاری خوب مالک آشپزخانه «زین» نیز کم و کاستی های مربوطه در روزهای ابتدایی رفع شده و هیچ مشکلی در حال حاضر نداریم.

ابوالقاسم درامامی مسئول بهداشت آشپزخانه زین نیز طی گزارشی به ریاست سازمان حج و زیارت اعلام کرد همه اقلام وارد شده به آشپزخانه قبل از ورود به چرخه طبخ بررسی می شود و مراحل مختلف میکروب زدایی و انگل زدایی و کنترل دمای لازم هیتر ها از آشپزخانه تا محل هتل ها و همچنین دمای انبار های مختلف بر اساس استاندارد های اعلامی به طور منظم و دقیق اجرایی می شود.

گفتنی است؛ طبق برنامه ریزی غذای گرم برای زائران ایرانی در حج سال جاری در مدینه منوره در دو آشپزخانه «زین و دخیل» طبخ و توزیع می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.