به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین چراغی گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، متولی دریایی استان گیلان است و براساس تکالیفی که با استناد به قوانین برای این مجموعه ترسیم شده، در بندر انزلی با ظرفیت نهایی 17 میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا، اهداف تجاری و گردشگری تعریف شده است. در چارچوب این اهداف است که حجم واردات، صادرات و ترانزیت از طریق بندر انزلی افزایش مییابد و در بخش گردشگری و سفرهای دریایی این بندر نیز اهداف دیگری مدنظر است که در تولید ثروت و ایجاد اشتغال بسیار تأثیرگذار است.
وی از بندر آستارا به عنوان دومین و مهمترین بندر استان گیلان نام برد و افزود: در حال حاضر ظرفیت بندر آستارا یک میلیون تن است و این ظرفیت در حال افزایش است. در ایام باقیمانده سال 1396، برای اینکه ظرفیتهای بندر آستارا تکمیل شود، اقدام به انجام عملیات لایروبی با سرمایهگذاری 30 میلیارد ریالی کردهایم که این عملیات با استقرار لایروب خزر در حال انجام است. این عملیات سبب میشود که ظرفیت بندر آستارا تا سقف واقعی یک میلیون تن ارتقاء یابد و حوضچه آن شرایط ایده آل برای ورود و پهلوگیری آسان همه کشتیهای تردد کننده در دریای خزر را داشته باشند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تأکید بر اینکه در تلاش هستیم تا بندر آستارا همانند بندر انزلی در حوزه های صادرات، واردات و ترانزیت بیش از پیش فعال شود، تصریح کرد: در سالجاری شرایط برای ایجاد بندر سوم در شرق استان، جهت فعالیت در دو حوزه تجاری و گردشگری مهیا خواهد شد.
وی با بیان اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان به دنبال ایجاد یک شبکه گردشگری و سفر دریایی در طول سواحل استان در راستای تقویت حوزه گردشگری است، خبر داد: در گام اول در انزلی یک مرکز گردشگری و سفر دریایی ایجاد میشود و در گام دوم این سرمایه گذاری در بندر آستارا و سپس در بندر چمخاله انجام خواهد شد.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/س