براساس آمار و ارقامی که روسیه منتشر کرد، رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم امسال تسریع شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس آمار و ارقامی که روسیه منتشر کرد، رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم امسال تسریع شده است.

بر اساس اعلام سازمان آمار و پژوهش های اقتصادی روسیه، روند از سرگیری رشد اقتصادی مسکو در سه ماهه دوم امسال به طور قابل توجهی تسریع شد. به طوری که رشد اقتصادی این کشور در این فصل از سال به دو و نیم درصد در مقیاس سالیانه رسید. روسیه بعد از دو سال رکود اقتصادی، در آخر سال 2016 از این حالت خارج شد. تولید ناخالص داخلی روسیه در سه ماهه نخست امسال در مقیاس سالانه نیم درصد افزایش یافته بود.

روسیه در سه ماهه چهارم سال 2016 با سه دهم درصد رشد اقتصادی بعد از دو سال رکود اقتصادی ناشی از سقوط قیمت نفت در بازار جهانی و تحریم های کشورهای غربی علیه مسکو به علت ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه به خاک خود و بحران اوکراین، از حالت رکود خارج شد.

کارشناسان افزایش مصرف خانوارها و افزایش تولید نفت و گاز در بهار امسال را در افزایش رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم امسال تاثیر گذار می‌دانند.

وزیر اقتصاد روسیه در آخر ماه ژوییه امسال گفت افزایش رشد اقتصادی کشور زمینه را برای رشد اقتصادی بیش از دو درصد این کشور در سال 2017 فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

رشد اقتصادی روسیه در سه ماه دوم سال جاری افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار