رئیس سابق آژانس اطلاعات ملی آمریکا گفت احتمالا جنگ لفظی بین ترامپ و کره شمالی در نهایت به وقوع جنگ جهانی سوم منتهی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، یکی از مقامات اطلاعاتی سابق آمریکا هشدار داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، به سوی آغاز جنگ جهانی سوم پیش می‌رود.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت: رئیس سابق آژانس اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد در این باره نگران است که جنگ لفظی بین دونالد ترامپ و کره شمالی ممکن است «افزایش یابد» و از کنترل خارج و به یک درگیری نظامی جهانی تبدیل شود.

«جیمز کلپر» هشدار داد دو کشور با تشدید خصومت‌ها ممکن است «مرتکب اشتباه» شوند و به سوی جنگ جهانی سوم پیش بروند.

او در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «من نگرانم که این لفاظی‌ها عملی شود.»

رئیس سابق آژانس اطلاعات ملی آمریکا همچنین گفت: «رئیس جمهور خطوط قرمزی تعیین کرده و تلویحاً گفته است دست به اقدام مستقیم می‌زند آنهم بر اساس حرف‌هایی که کره شمالی می‌زند که به نظر من مسئولانه نیست.»

کلپر -که از اوت سال ۲۰۱۰ تا ژانویه امسال رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما بود- افزود در این باره نگران است «که اوضاع از کنترل خارج شود.»

رئیس سابق آژانس اطلاعات ملی آمریکا خاطرنشان کرد: «این موضوع تا حدودی برای من یادآور تاریخچه جنگ جهانی اول است و اینکه جهان چگونه وارد آن شد. امیدارم افراد از تاریخ درس بگیرند و آن را تکرار نکنند.»

جیمز کلپر در عین حال افزود: «فکر نمی‌کنم ما هنوز به این مرحله رسیده باشیم. فکر می‌کنم همچنان گزینه‌های دیگر وجود دارد. اعمال تحریم‌ها، بکارگیری دیپلماسی از جمله این موارد هستند.»

او بیش از ۴۰ سال در نهادهای اطلاعاتی و نظامی آمریکا حضور داشت و در دوره ریاست جمهوری دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان فعالیت کرد.

جیم اسکوئیتو، خبرنگار بخش امنیت ملی سی‌ان‌ان، گفت هشدار این مقام اطلاعاتی سابق آمریکا را باید جدی گرفت؛ زیرا او «کسی نیست که تمایل داشته باشد سخنان تند بگوید.»

این خبرنگار گفت: «او نگرانی‌های جدی درباره مسیر تحولات در کره شمالی دارد.»

لفاظی‌های جنگ‌طلبانه دونالد ترامپ در این هفته سبب نگرانی هم پیمانان و دشمنان شد. این سخنان سبب شد ۶۰ تن از اعضای کنگره آمریکا روز پنجشنبه نامه‌ای شکایت‌آمیز را برای رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، ارسال کنند.

ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، لفاظی‌های خود را درباره بن‌بست هسته‌ای افزایش و وعده داده است کره شمالی «دچار دردسری خواهد شد که کشورهای کمی شاهد آن بوده‌اند.»

کره شمالی در پاسخ به تهدیدهای دونالد ترامپ اعلام کرد در حال تهیه طرحی برای شلیک موشک به جزیره گوآم تحت کنترل آمریکاست.

انتهای پیام/

کلپر درباره ادامه لفاظی‌های ترامپ علیه کره شمالی و در پی آن، وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار