بوشهر - سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: نمک‌های خوراکی صنعتی غیرمجاز در شهرستان جمع‌آوری شد.

نمک‌های خوراکی صنعتی غیرمجاز در بوشهر جمع‌آوری شدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسن فخرایی صبح شنبه در حاشیه این طرح اظهار داشت: با توجه به بازدیدهای بازرسین بهداشت محیط و حرفه‌ای از سطح عرضه، بیش از ۸۸ کیلوگرم نمک‌های خوراکی با مارک‌های تجاری به لحاظ تخلفات بهداشتی و نیز بالا بودن ناخالصی‌ها، غیرقابل‌مصرف تشخیص که همگی جمع‌آوری و معدوم شد.

وی تصریح کرد: با توجه به ارتقای سطح سلامت در جامعه مدرن امروزی و تغییر شیوه تغذیه‌ای دسترسی به مواد غذایی سالم و بهداشتی ضروری است.

فخرایی اظهار کرد: با توجه به مصرف نمک‌های خوراکی در آماده‌سازی غذاهای عرضه‌شده در رستوران‌ها، غذا فروشی‌ها و منازل و اهمیت و نقش تغذیه‌ای در رژیم غذایی، می‌بایست که به‌طور ویژه کیفیت و فرآیند مصرف آن کنترل و نظارت شود.

وی بیان داشت: بازرسین بهداشت محیط به‌طور مستمر مراکز عرضه‌کننده مواد غذایی را نظارت و اقلام مواد غذایی به‌ویژه نمک‌های خوراکی را بازبینی و در صورت مشاهده تخلف، محصولات فاقد مشخصه بهداشتی را جمع‌آوری و امحاء می‌کنند و با متخلفین طبق قانون ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی برخورد جدی خواهد شد.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: سامانه تلفنی ۱۹۰ برای شکایات و اعلام مشکلات بهداشتی شهروندان به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگو هستند.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.