معاون خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزي استان همدان از برگزاري چهارمين طرح ملي لشكر فرشتگان در همدان خبر داد.

همدان، میزبان طرح ملی لشکر فرشتگان می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ طاهره فامیل خلیلی با اشاره به اینکه طرح لشکر فرشتگان یک طرح ملی است، اظهار کرد: این طرح در ادامه طرح همکلاسی‌های آسمانیاست که به مدت چهار سال است اجرای آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه طرح لشکر فرشتگان یک طرح دخترانه است، خاطرنشان کرد: این طرح یک طرح مدرسه‌ای است به گونه‌ای که هر مدرسه تحقیق و شناسایی یکی از شخصیت‌های فعال فرهنگی را پیگیری می‌کند.

معاون خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان همدان با بیان اینکه تعدادی دفترچه بین مدارس توزیع می‌شود و مدرسه یک گروه در راستای شناسایی بانوان فرهیخته تشکیل می‌دهد، ادامه داد: دانش‌آموزان باید بانوان برجسته در حوزه‌های، انقلاب، دفاع مقدس، جبهه مقاومت و جبهه فرهنگی این حوزه را شناسایی کنند.

وی با اشاره به اینکه هر ساله‌ تعداد زیادی از دانش‌آموزان از این طرح استقبال می‌کنند، اظهار کرد: این طرح مدرسه‌ای است و به طور متوسط 100 دانش‌آموز را درگیر این طرح می‌کند.

خلیلی با بیان اینکه از شخصیت‌های شناسایی شده و دانش‌آموزان فعال در این طرح تجلیل خواهد شد، یادآور شد: طرح «لشکر فرشتگان» 25 آذرماه در باغ موزه دفاع مقدس همدان و با حضور سردار آزادی برگزار خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح را شناسایی بانوان فعال و برجسته در دفاع مقدس و جبهه مقاومت بیان کرد و گفت: دانش‌آموزان دختر با تحقیق و شناسایی این بانوان آنان را الگو و سرمشق خود قرار خواهند داد.

معاون خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان همدان با بیان اینکه دانش‌آموزان دختر موفق به شناسایی 10 شخصیت مهم و برجسته شده‌اند، ادامه داد: این بانوان نقش مهمی در دفاع مقدس و برگزاری برنامه‌های قرآنی داشته‌اند.

وی پروانه چراغ‌نوروزی همسر شهید همدانی را یکی از شخصیت‌های برجسته عنوان کرد و افزود: اشرف سادات فاضلیان، نیز یکی از بانوان برجسته استان است که نقش مهمی در انقلاب و برگزاری کلاس‌های قرآنی در همدان داشته است.

وی خانم ترابیان را یکی دیگر از بانوان خیر استان دانست و تصریح کرد: دختران با الگو قرار دادن این شخصیت‌ها قطعا راه راست و تلاش در راستای رسیدن به اهداف مهم را در پیش خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه به‌پیوند‌ الوندی و آذر حمزه‌لویی را دو شخصیت فرهنگی دیگر معرفی کرد و گفت: این دو نیز علاوه بر این مدیر مدرسه هستند دارای سوابق انقلابی در همدان نیز هستند.

انتهای پیام/ د

طرح ملی لشکر فرشتگان در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار