معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تصویب و اجرایی شود.

ایجاد صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی ضروری استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در سی و نهمین همایش معاونان توانبخشی بهزیستی سراسر کشور در همدان، اظهار داشت: وظایف متعددی برعهده بهزیستی گذاشته شده است که بخشی از آنها باید توسط دیگر سازمان‌ها پیگیری شود و بهزیستی نیز مطالبه‌گر است چرا که ایجاد کار برای افراد معلول و نیازمند، تأمین مسکن و حرفه‌آموزی برای این نوع مددجویان از سایر افراد جامعه مستثنی نیست.

وی با اشاره به اینکه تشکیل صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی، بیمه خدمات توان‌پزشکی و ایجاد مشوق‌ حق بیمه سهم کارفرما برای معلولان از مطالبات اصلی بهزیستی است ادامه داد: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تصویب و اجرایی شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه امروزافتخار ما این است که لایحه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان برای بازنگری و تأمین منابع با اهتمام و نظر مساعد رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است اظهار داشت: دولت متعهد شده است که منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این قانون را تأمین کند.

نحوی نژاد خاطر نشان کرد: حضور معلولان در جامعه نیازمند عزم همگانی و تبدیل شدن به فرهنگ و اجتماعی شدن این اتفاقات است چرا که قانون جامع معلولان تنها بخشی از اقدامات برای تحقق خواست معلولان است.

این مقام مسئول با اشاره به مطالبات اصلی سازمان بهزیستی برای حمایت بیشتر از جامعه هدف بیان کرد: برای توانمندسازی تمام توان‌خواهان مطالبه ما تشکیل صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی، افزایش تعهدات بیمه‌ها نسبت به خدمات توان‌پزشکی و ایجاد مشوق‌هایی همچون پرداخت حق بیمه سهم کارفرما برای معلولان است که نیاز است بودجه و اعتبار مورد نیاز تأمین شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه قانون جامع حمایت از معلولان باید توسط نمایندگان مجلس تصویب شود، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی یک ریال انحراف بودجه‌ای را مورد توجه قرار می‌دهند اما نظارتی بر عدم مناسب‌سازی خیابان‌ها و دانشگاه و دیگر مراکز عمومی برای تردد معلولان و جانبازان ندارند.

وی برنامه ششم را اجتماعی‎ترین قانون توسعه در کشور دانست و افزود: در راستای ارائه خدمات به جامعه هدف سازمان بهزیستی، نرم‌افزار، برنامه و نیروی انسانی وجود دارد بنابراین هیچ بهانه‌ای برای کم‌توجهی به معلولان وجود ندارد.

انتهای پیام/ ج

اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار