دبیر فدراسیون پیوند اعضا از تشکیل رشته های ورزشی برای بیماران MS خبر داد.

مهین فرهادی زاد در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: در تقویم ورزشی امسال فدراسیون تشکیل رشته های ورزشی برای بیماران ام اس در نظر گرفته شده و این افراد می توانند در دو رشته شطرنج و دارت در سطح قهرمانی کشوری به رقابت بپردازند.


او افزود: مرحله شناسایی و استعدادیابی در هیئت استان های کشور برای بیماران ام اس را آغاز کردیم تا بتوانیم این افراد را وارد دنیای ورزش حرفه ای کنیم و در سال های آتی بر اساس نظر پزشکان رشته های ورزشی این بیماران را افزایش دهیم.


فرهادی زاد ادامه داد: توسعه ورزش همگانی، مسابقات قهرمانی کشور و استعدادیابی از برنامه های اصلی فدراسیون است که در بخش توسعه ورزش 15 همایش تا انتهای سال پیش بینی شده و همچنین 6 دوره رقابت های قهرمانی کشور برای بیماران پیوند اعضا، بیماران خاص و ام اس در نظر گرفته شده که از اواخر شهریورماه آغاز می شود.


دبیر فدراسیون پیوند اعضا تصریح کرد: در بخش استعدادیابی تصمیم گرفتیم در هیئت استان ها هر روز را به یک رشته خاص اختصاص دهیم تا تمام افراد بتوانند خود را محک بزنند و پس از انتخاب ورزشکاران، آنها را از لحاظ تست پزشکی کلاس بندی می کنیم تا بتوانیم در تیم های ملی از حضورشان استفاده کنیم.


حضور رئیس فدراسیون جهانی در ایران


فرهادی زاد در مورد حضور رئیس فدراسیون جهانی پیوند اعضا در کشور عنوان کرد: از رئیس فدراسیون جهانی دعوت کردیم تا طی مسابقات جهانی پیوند اعضا  و در زمان برگزاری مسابقات قهرمانی کشور که اواخر شهریورماه یا ابتدای مهرماه در هر دو گروه مردان و بانوان برگزار می شود در ایران حضور یابد و از نزدیک شاهد برنامه های فدراسیون و فعالیت ورزشکاران باشد.


او در ادامه بیان کرد: موفقیت ملی پوشان ما در رقابت های جهانی و کسب 49 مدال شامل 17 طلا،18 نقره و 14 برنز باعث شد که نگاه مسئولان فدراسیون جهانی به عملکرد ورزشکاران فدراسیون ایران ججلب شود و به همین دلیل با دعوت ما موافقت کردند.


فرهادی زاد در مورد تاثیر حضور رئیس فدراسیون جهانی بر رنکینگ ورزشکاران گفت: حضور او در رقابت های قهرمانی کشور تاثیری بر جهانی شدن رنکینگ ورزشکاران ندارد و فقط در صورت حضور در مسابقات بین المللی است که می توانیم رنکینگ بازیکنان را جهانی کنیم.

او اظهار داشت: در تمام دنیا فدراسیون پیوند اعضا از بیماران خاص جدا است و ما تنها فدراسیونی هستیم که هر دو گروه را پوشش می دهیم و برای حمایت از بیماران ورزشکار تمام تلاشمان را می کنیم.


دبیر فدراسیون پیوند اعضا در ادامه عنوان کرد: فدراسیون های رشته های ورزشی کشورمان از ورزشکاران ما حمایت های زیادی کردند و امکانات و تجهیزاتشان را در اختیار تیم های ملی ما قرار دادند به همین خاطر از آنها تشکر می کنم که با حمایتشان به موفقیت ورزشکاران ما در رقابت های جهانی کمک کردند.


فرهادی زاد در مورد اهدا پاداش و تقدیر از مدال آوران رقابت های جهانی بیان کرد: فدراسیون در زمان برگزاری رقابت ها بلافاصله بعد از اینکه ورزشکاران موفق به کسب مدال می شدند پاداش آنها را اهدا می کرد اما مطابق با قوانین وزارت ورزش، در مراسم تجلیل از قهرمانان از مدال آوران پیوند اعضا نیز قدردانی خواهد شد و به آنها پاداش داده می شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار