ورزشکاری از فرانسه عنوان مسن ترین قهرمان جهان در ماده پیاده روی 50 کیلومتر مردان را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در روز پایانی رقابت های دو و میدانی قهرمانی جهان در لندن ،یوهان دنیز از کشور فرانسه با ثبت زمان 3 ساعت،12 دقیقه و 33 صدم ثانیه به عنوان قهرمانی ماده پیاده روی 50 کیلومتر مردان دست یافت.
این ورزشکار فرانسوی که ژانویه سال 2018 میلادی 40 ساله خواهد شد،مسن ترین قهرمان تاریخ رقابت های ماده پیاده روی50 کیلومتر قهرمانی جهان است.
دنیز برای کسب طلای جهانی راهی طولانی و پیچیده را طی کرده است - بعد از گرفتن مدال نقره در مسابقات جهانی 2007 در اوزاکا، او در مسابقات المپیک 2008 پکن پس از طی 30 کیلومتر از دور مسابقه خارج شد و در مسابقات قهرمانی جهان 2011 داگو دیسکالیفه شد.

دنیز همچنین در المپیک 2012 لندن هم برای بخاطر گرفتن بطری آب خارج از منطقه رسمی دیسکالیفه شد، و عنوانی بهتر از هشتمی کسب نکرد.

انجام عمل جراحی این ورزشکار فرانسوی را مجبور کرد تا آخرین مسابقات قهرمانی جهان در پکن را از دست بدهد و در المپیک 2016 ریو ناراحتی معده باعث شد او چندین بار در مسیر دچار ضعف شود و در نهایت به هشتم دست یافت.

امسال همه چیز دست به دست هم داد تا دنیز قهرمان جهان شود.«جیرد تالنت» استرالیایی قهرمان المپیک2012 به دلیل آسیب همسترینگ مجبور شد در فاصله 5 روز مانده به مسابقات از حضور در لندن انصراف دهد، علاوه بر این «ماتی توث» ورزشکار کروات که در المپیک ریو تالنت را شکست داد و به مدال طلا دست یافت نیز به دلیل مصرف مواد نیروزا در محرومیت به سر می برد.


انتهای پیام/


مسن ترین قهرمان پیاده روی جهان را بشناسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار